İŞSİZLİK REKORU
2012 yılı, Fransa ekonomisinin 'kara yılı' ilan edilirken, işsiz sayısı 3 milyon 130 bine çıkmıştı. Ülkede en son 1997 yılında 3 milyon 210 bin işsiz sayısıyla tarihi rekor kırılmıştı. 2013 yılında aynı rakamlara ulaşılması, krizin devamını gösteriyor. Euro Bölgesi'ndeki işsizlik oranı da 2013'ün Ocak ayında yüzde 11.9'la tarihinin en yüksek düzeyine çıktı. Rakamlar milyonlarca Avrupalı'nın yardım kuruluşu Kızılhaç'ın yaptığı gıda yardımlarıyla yaşadığını gösterdi. İstatistiklere göre sadece İspanya'da 3 milyon kişi İspanyol Kızılhaçı'nın gıda yardımıyla geçiniyor. Başta Romanya olmak üzere İtalya, Yunanistan ve Portekiz'de de durum aynı. İşsizliğin tavan yaptığı Avrupa'daki durumla ilgili uzmanlar, "II. Dünya Savaşı'ndan sonraki en vahim durum" nitelemesi yapıyor.
LÜKS MARKALARIN GÖZDESİ TÜRKİYE
Lüks markaların yüzü en çok Türkiye'de güldü. BMW, Audi ve Mercedes'in tüm dünyada satışlarının en fazla arttığı ülke Türkiye oldu. Alman lüks otomotiv devi BMW'nin tüm dünyadaki satışları Şubat'ta geçen yıla göre yüzde 7 artarak 114 bin adede çıktı. Markanın satışları İngiltere'de yüzde 26.7, Rusya'da yüzde 28 artarken, Türkiye'deki artış yüzde 127 gibi oldukça yüksek bir oranda gerçekleşti. Mercedes'in Türkiye'deki satışları Şubat ayında yüzde 95, Audi'ninki ise yüzde 61.4 arttı. Yılın ilk 2 ayında en yüksek artış yine Türkiye'de gerçekleşti. Mercedes'in Türkiye'deki satışları Ocak-Şubat aylarında yüzde 95, BMW'nin yüzde 77, Audi'nin ise yüzde 65 artış gösterdi.
Ufuk SANDIK