Reklam alamadı iftiralara sarıldı

Doğan medyası, Kalyon Grup'un 'Asrın Projesi' ilanını alamayınca iftira atıp, şantaja başladı. Aydın Doğan gazetesinden Kalyon Grup'a saldırdı, ardından reklamcısına e-mail attırıp "Bize reklam verin" dedi

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :23 Ekim 2015 , 00:00 Güncelleme Tarihi :23 Ekim 2015 , 01:25
Reklam alamadı iftiralara sarıldı

İÇİNDEKİLER

28 Şubat soruşturmasında POAŞ dosyasıyla köşeye sıkışıp, kirli çamaşırları ortalığa saçılınca hırçınlaşan Aydın Doğan para koparmak için iyice çirkinleşti. Kamuoyunda 'Asrın Projesi' olarak bilinen Türkiye'den KKTC'ye su temin eden projenin açılışı için yayın grubuna reklam gelmeyince çılgına dönen Aydın Doğan iftiralarla şantaja başladı. Doğan, CHP'yi yanına alarak gazetesi Hürriyet üzerinden SABAH'a ve patronuna saldırdı. CHP'li Aykut Erdoğdu'nun zihni sinir iddialarını manşete çıkaran Doğan'ın gerçek yüzü ise Kalyon Grup'a gelen e-maille ortaya çıktı.

KANAL D'DEN MAİL GELDİ

Kalyon Grup'un yaptığı KKTC su temini projesi için ilan alamayınca Hürriyet üzerinden saldırıya geçen Aydın Doğan, yaptığı manşetin mürekkebi bile soğumadan harekete geçti. Doğan'ın TV kanalı Kanal D, Kalyon Grup'la reklam görüşmesi yapmak için temasa geçti. Kanal D'nin Reklam Satış Yöneticisi Zeynep Rendeci, Kalyon Grup'a "Kanal D reklam satış ekibi olarak pazarlama departmanınızla görüşme yapmak istiyoruz" maili atarak randevu istedi.



HEP AYNI TAKTİK

Aydın Doğan'ın TV kanalından Kalyon Grup'a gelen e-mail dünkü haberin amacını da belli etmiş oldu. Medyasını bugüne kadar pek çok kez şantaj ve tehdit amacıyla kullanan Doğan, ihale almak, arazilerindeki emsalleri yükseltmek, reklam toplamak için hep aynı taktiği uyguluyor.

PASTASI ERİYOR
Doğan Grubu'nun, tehdit ve şantajlara sarılmasının nedenlerinden biri de geçmişte reklam pastasından aldığı payın iyice erimesi. 2014'te grubun yazılı basındaki reklam gelirleri yüzde 6 düştü. Aynı düşüş görsel mecrada da yaşandı. Doğan Grubu'nun yazılı basındaki reklam geliri de bu yılın ilk yarısında yüzde 15 azalarak 269 milyon liraya düştü. Görsel medyadaki reklam gelirleri de yüzde 10.3 azalarak 270.7 milyon liraya indi.