İSTANBUL ve
Çanakkale Boğazları için
Başbakanlık da
SOS verdi... Günlük
3 milyon tona yakın petrol ve türevlerinin geçişinin yanı sıra, küresel petrol ticaretinin önemli bölümüne ev sahipliği yaparak dünyanın en tehlikeli su yollarından olma özelliği taşıyan
İstanbul ve
Çanakkale Boğazları için
Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu tarafından hazırlanan raporda, acil alınması gereken önlemler sıralandı.
KAZA ORANI YÜKSEK DENİZ
Boğazlar için
'kaza ve kirlilik riski en yüksek deniz alanları' ibaresi kullanılan rapordan bazı başlıklar şöyle:

Olası kazalara kısa sürede müdahale için
Boğaz'ın kritik bölgelerinde ilave yer tahsisi acilen gerçekleştirilsin.

Acil olarak açıktan 20 personel ataması yapılsın.

Kaza sonrası kirliliğe müdahale noktasında yetki karmaşası sorunu çözülsün.
SARAY VE KÖPRÜLER YOK OLUR!
OLASI bir tanker kazası sonrası...

Yangın nedeniyle İstanbul günlerce duman altında kalabilir. n Sızan ve yanan petrol nedeniyle denizlerdeki canlı hayatı ciddi etkilenir.

Şehirde trafik karmaşası yaşanır. n Yüzlerce kişi hayatını kaybedebilir.

Hayat felç olur. n Saraylar, köprüler yok olabilir.

Karadeniz'in dünya denizleriyle bağlantısı kesilebilir.
Yahya BOSTAN