GIDA VE İNŞAAT TAKİPTE
Reklam takibi konusunda hizmet veren Nar Ajans'ın, seçim akşamı reklamları mercek altına aldığı araştırmada, ekranda toplam 7 bin 363 reklam spotu yayınlandığı saptandı. Bu spotlar toplam 38 saate yakın bir süre tutarken, ekranda eğitimden finansa, otomotivden sağlığa kadar tam 29 sektördeki çeşitli firmaların reklamları yayınlandı. Televizyonda en çok reklam spotuyla iletişim yer alırken, ikinci sırada 11 bin 525 saniye ile gıda, üçüncü sırada ise 10 bin 340 saniye ile inşaat sektörleri yer aldı.
UYARIDA DA REKORDA
GSM operatörlerinin rekabeti reklamlarda ileri gidince, Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) devreye girdi. Yapılan denetlemelerde firmaların birbirlerini aşağıladıkları veya kendi ürünlerini abarttıkları tespit edilince, her üç operatörün de birer reklamı için kararlar alındı. Bazı reklamlar yayından tamamen kaldırılırken, bazılarında ise rekabete aykırı bölümler düzeltildi.
VAMPiR KARARI
Avea'nın kısa bir süre önce devreye giren ve Ata Demirer'in vampir kılığında oynadığı reklam filmi de denetime takıldı; rakipler aşağılandığı için yayından kaldırıldı.
YiNE GÜLDÜRÜYOR
Türk Telekom'un Avrupa'da fiber optik altyapı satınalmasını ve 27 bin kilometrelik hattı konu alan yeni reklam filminde Cem Yılmaz, Taşkın rolüyle izleyicinin karşısına çıkıyor. Adriyatik Denizi, Alpler gibi Avrupa'nın farklı yerlerinde fiber optik kablo döşeyen Taşkın, reklam filminde masal kahramanı Heidi'yle de buluşuyor. Kelime oyunlarıyla izleyicileri güldüren reklam filmi 3 dakikadan uzun sürüyor.
HIZLI BÜYÜME YAYINDAN KALKTI
Rekabet Özdenetim Kurulu, Vodafone'un reklamındaki 'en hızlı büyüyen operatör' iddiasının dayandırıldığı verilerin tarihi ve büyüme hesaplaması yöntemiyle ilgili bilgi alınamadığını bildirdi. Açıklamada; "Kanıt ve destekleme addesine aykırıdır" denildi.
4 ÇEKER RÖK'E TAKILDI
Turkcell'in, Sertap Erener'in oynadığı '4 Çeker' reklam filmi için Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) uyarıda bulundu. Kurul, reklamın yeniden düzenlenmesini istedi ve yeni düzenleme ile reklam tekrar
ekranlara çıktı.