AVM sayesinde marka oldular

Torunlar GYO Başkanı Aziz Torun, alışveriş merkezlerinin perakendeyi büyüttüğünü söylerken; Mehmet Torun, 'Markalaşma AVM ile oldu. Buna önemli firmalar örnek' dedi

Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :25 Ağustos 2011
AVM sayesinde marka oldular

İÇİNDEKİLER

50 yıllık bir geçmişe sahip Torunlar Şirketler Grubu, gıdada önemli işler yapmasına rağmen özellikle gayrimenkul alanında ataklarıyla dikkat çekiyor. Şirketin 2 kardeş yöneticisi Aziz Torun ve Mehmet Torun ile önceki akşam iftar yemeğinde sohbet imkanı buluyoruz. Aziz Torun şirketin daha çok gayrimenkul, Mehmet Torun ise gıda tarafıyla ilgili. Halka açılan Torunlar Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın (GYO) bugün 3.38 milyar liralık bir portföye ulaştığını öğreniyoruz.

LÜKS VE İSRAF TEHLİKELİ
Başta alışveriş merkezleri olmak üzere konut ve ofisler üreten Torunlar GYO'nun 2014'e kadar koyduğu yatırım hedefi ise 1 milyar TL'nin üzerinde... Burada şirketin yeni yatırımları arasında Mall of İstanbul ve Torun Tower öne çıkıyor. Aziz Torun, bu noktalara babalarının bakkal dükkanından geldiklerini hatırlatarak, ilke edindikleri prensipleri şöyle özetliyor: "Babamız bize ticari itibarı öğretti. En önemli ilkesi, verdiği sözü tutmasıydı. Biz de bakkal Osman'ın çocukları olarak bu güveni hep yaşattık. En büyük sermayenin ticari itibar ve ahde vefa olduğunu, gördük. Lükse kaçmamayı ilke edindik, israfın şirketleri nasıl batırdığına şahit olduk..."

TURİSTE DE ÜRETMELİ
Aziz Torun'a, alışveriş merkezlerinin (AVM) sayısının çok arttığı yönündeki görüşleri hatırlatıyorum. Bu konuda çok titiz araştırmalar yapıldıktan sonra yatırım kararı alındığını belirtip, şu bilgileri veriyor: "AVM'ler perakendenin büyümesine katkı sağlıyor. İstihdam açıyor. Sadece içeriye değil, turistlere yönelik de üretmek gerekiyor. Bugün İstanbul'da birçok alışveriş merkezi turistler için cazibe merkezi halinde..." Torunlar Gıda Başkanı Mehmet Torun ise konunun başka bir boyutuna dikkat çekiyor: "Bugün alışveriş merkezleri, Türkiye'de markalaşmanın önünü açmıştır. Caddelerde tek dükkanı olan birçok tanınmış marka AVM'ler sayesinde zincir haline gelmiştir..."

DOLAR 1.65-1.70 BANDINDA KALMALI
Mehmet Torun, ekonomideki gelişmeleri değerlendirirken, dolar kurunun 1.65-1.70 bandında olması gerektiğini belirtip, görüşlerini şöyle açıklıyor: "İhracatçı bağırıp çağırıyor. Kurların yükselmesiyle kâr etme geçmişte kaldı. Ayrıca ihracatçının hammaddesinin büyük bir bölümü de dövizle aldığı ithal mallardan oluşuyor."

FIRSAT VAR
DÜNYA krizle boğuşurken Türkiye'de istikrar olduğunu belirten Aziz Torun, "Türkiye şu anda çok avantajlı bir konumda bulunuyor. Gerek ülke gerek şirketler olarak önümüzdeki bu fırsatları değerlendirmeliyiz" diyor.