BUNLARA DİKKAT!
Yolcu, bilet ücretini geri alma ve seyahatinin başlangıç noktasına ilk fırsatta dönmeyi sağlayacak bir dönüş uçuşunun ücretsiz sağlanmasını talep hakkına sahip. Yolcu güzergah değişikliği de isteyebilir. Havayolu şirketi, yolculara yiyecek ve içecek, süre kısıtlaması olmaksızın 2 telefon görüşmesi, faks mesajı veya e-posta hizmeti teklif etmekle yükümlü. Yolcu uçuş değişikliği hakkını kullanmışsa, konaklama ve havaalanı ile konaklama yeri arasında ulaşım hizmetlerinden yararlanma hakkına sahip. Hava koşulları sebebiyle uçuş iptal edildiğinde ise şirket sadece tazminat ödemekten kurtulur.
MAĞDUR YOLCU DAVA AÇABİLİR
Havayolu şirketlerinin, yolcularına, tazminat ve hizmet hakkı kurallarını belirleyen yazılı bir bildirim sunması gerekiyor. Eğer şirket yönetmelik ile getirilen yükümlülüklerini gereği gibi veya hiç yerine getirmezse (hakların bildirimi, tazminat verme, hizmet sunma), yolcu adli yargıda genel başvuru hakkına sahip. Yolcu bunun yanı sıra, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne de şikayet talebiyle başvurabilir.


