BİLETLER KARABORSA
'Esnek' ve 'dinamik' denilen fiyat sistemi ile vatandaşlara tatillerini zehir eden İDO yönetimi, son dakika biletleri karaborsa gibi istediği fiyata satıyor. Biletini erken alıp ucuza seyahat etmek isteyenler ise, işlevini yerine getirmeyen çağrı merkezinin ya da internet sitesinin azizliğine uğruyor. Pes edip gişelere giden vatandaşı bir sürpriz de burada bekliyor. Görevli sadece 'First Class' biletlerin kaldığını söyleyince, erken davranıp ucuz bilet hayali kuran vatandaş, mecburen pahalıya bilet alıyor. Sözde erken davrananın ucuza, son dakikaya kalanın da pahalıya bilet aldığı 'esnek' ve 'dinamik' sistem lafta kalıyor. İDO'da vatandaşa pahalı bilet satmanın yolları tükenmiyor.
BU NEYİN HİZMET BEDELİ?
İDO internetten yapılan işlemlerden bile para kesiyor. İDO'nun internet sitesine girip, biletini alan vatandaş, 'hizmet bedeli' adı altında 1 TL ödüyor. Vatandaşlar, internetten yapılan bu işlemlerin hangi hizmetin bedeli olduğunu merak ediyor. Ayrıca internetten yapılan işlemlerde cep telefonu yazılması mecburi tutuluyor. Bunun altında da, cep telefonlarına SMS gönderip, 1 TL para kesme arzusu yatıyor. İDO, yoğun tepkiler üzerine kısa süre önce SMS'le bilgilendirmeden ücret almamaya başladı. Vatandaş İDO'nun geri adımının devamını bekliyor.
İDO'DAN ORTAĞI DA MEMNUN DEĞİL
Uygulamaya koyduğu yeni tarifeler ve satış sistemi nedeniyle eleştirilen İDO ile ilgili bir açıklama da TAV Havalimanları Holding CEO'su Sani Şener'den geldi. Sani Şener, kendisinin hissedarı, oğlu Ozan Şener'in ise yöneticisi olduğu İDO ile ilgili, şunları söyledi: "Finansal olarak İDO'dan memnun olup olmadığımızı ilk yıllarda göremeyiz ama operasyon olarak baktığımızda bu sıkıntılar gelince tabii ki memnun değiliz. Sıkıntılara alışmamışız. Bunu çok kısa sürede arkadaşların düzelteceğine inanıyorum. Düzeltmeleri lazım." Ozan Şener, İDO'yu alan ortaklığın yönetim kurulu üyeliğini yapıyor.
SOSYAL MEDYADA ÖFKE DİNMİYOR









Pınar ÇELİK
