ŞİKAYET YAĞIYOR
* Gazetemize, okuyucularımızdan bankalarla ilgili çok sayıda şikayet geliyor. Bu şikayetlerden bazıları şöyle:
* "Bir vatandaştan kredili ev satın aldım, İş Bankası'na gidip evin kalan borcunu öğrendim. 'Yok' dediler. Birkaç ay sonra, evi satın aldığım kişinin bankaya şirket borcu olduğunu ve ödemem gerektiğini söylediler." A.G.
* "Garanti Bankası'ndan kredi çektim, kredim için sigorta parası kestiler. İşlerim kötüye gitti ve işyerimi kapattım. Peki işimi kaybedince devreye girecek sigorta nerede? Banka hâlâ benden para istiyor." A.O.
'Babamın oğlu musun'
Yapı Kredi Genel Müdürü Faik Açıkalın, bankaların şeffaf, açık ve makul olduğu müddetçe maliyetlerini müşterilerine yansıtmalarının doğal olduğunu söyledi. Bankaların şu an aldıkları masraflara yenilerinin de eklenebileceğinin sinyalini veren Açıkalın, "Siz benim babamın oğlu olmadığınıza göre benim o parayı sizden başka bir yerden kazanmam lazım. İleride kendi bankanızın ATM'si de ücretli olabilir" dedi.
BAHANE ÇOK
Bankaların tüketicilerden aldığı 32 kalem ücret şöyle: Kredi kartı aidatı Hesap işletim ücreti İşlemsizlik ücreti Dosya masrafı Komisyon ücreti Hayat sigortası Sigorta bedelleri Katkı payı Ekspertiz ücreti İpotek tesis ücreti İpotek ücreti Peşin komisyon Havale EFT Döviz transfer ücretleri ATM çekim masrafı Bakiye görüntüleme ücreti Mevduat araştırma ücreti Dekont ücreti Ekstre ücreti Telefon-faks ücreti SMS-mail ücretleri Şifre gönderim ücreti Menkul kıymet bakım ücreti Rehin-haciz kaldırma ücreti Nakit avans komisyonu Diğer şubedeki döviz hesabından para çekme ücreti Kart bedeli Harcama vaadi ihlal ücreti Arşivden belge çıkarma ücreti 'Kredi kartı borcu yoktur' yazısı alma ücreti Kasa ziyareti ücreti.
YANINIZDAYIZ
Bankalarla sorun yaşayan, haksız uygulamalarla karşılaştığını düşünen okuyucularımız, şikayetlerini bize iletebilir. Gazeteniz TAKVİM, sesiniz olacak. Ayrıca bankalarda çalışıp vatandaştan para almaya mecbur tutulan bankacılar da bize ulaşabilir.