Eğitim bahane kazanç şahane

Yılda 6 milyar lira kazanan dershaneler, ticarethane gibi çalışıyor. Her öğrenciye farklı fiyat çıkıyor. Eğitimden çok, para pazarlığı konuşuluyor; veliler beziyor...

takvim.com.tr takvim.com.tr
Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :18 Kasım 2013
Eğitim bahane kazanç şahane
Dershanelerin kapanması tartışmaları sürerken; TAKVİM, velinin cebine göz diken dershanelerin uyguladığı fiyat politikalarını ifşa etmeye devam ediyor. 6'ncı sınıftan itibaren dershaneye para akıtmaya başlayan veli, bir de şeffaf olmayan fiyatlar karşısında şaşkına dönüyor. Öyle ki; dershaneler her veliye farklı fiyat çıkarıyor. Aynı sınıfta, aynı derse giren, yan yana oturan 2 öğrenci dershaneye farklı farklı ücretler ödüyor. Dershaneler telefon açan veliye fiyat vermiyor ya da her arayana farklı fiyat veriyor. Bu durum dershaneye gidildiğinde de devam ediyor. Pazarlığı iyi yapan veli, ücreti düşürebiliyor. Dershane ücretleri semtten semte de değişiyor. Aynı dershanenin İstanbul Nişantaşı'ndaki yıllık ücreti ile Bağcılar'daki ücreti arasında uçuruma varan fiyat farkları ortaya çıkıyor. Veliyi bezdiren dershanelerin fiyat politikaları, adeta 'eğitim bahane para şahane' dedirtiyor.



EK ÜCRET ÇIKIYOR
"Konu aynı, ders aynı, ders saati aynı, bu neyin farkı?" diyen veli, dershaneleri kazanç çarkına benzetiyor. Dershanenin fiyat bilmecesi bununla da bitmiyor. Kimi dershaneler aldıkları ücretin dışında, sınav parası, test parası da talep ediyor.



DERSHANELER GENÇLERİ MAKİNEYE DÖNÜŞTÜRDÜ
Dershanelerin kapatılmasını içeren reformun arkasındaki çalışmaya TAKVİM ulaştı. Başbakan Tayyip Erdoğan'a sunulan çalışmaya göre; dershanelerin eğitim sisteminde yaşattığı en büyük sorun okulların rolüne bürünmesi oldu. Dershaneler tarafından test çözme makinesi haline getirilmiş bir öğrenciliğin, gençleri geleceğe hazırlayamayacağı da çalışmada vurgulandı. Dershaneye dayalı eğitimin, boş zamanların tamamen etüd ile geçirilmesinden dolayı psikolojik bakımdan sorunlu bir gençliğe neden olduğu, gençlerin sosyalleşemediği, yüksek skordan başka bir amaçlarının bulunmadığı ifade edildi. Milli gelirin yüzde 7'si eğitime gitmesine rağmen, Türkiye matematik, bilim ve okuma yeteneklerinde OECD listesinin dibinde yer aldı.

Mehmet Ali BERBER