Türkiye'nin en değerli markası yine
Türk Telekom oldu. Uluslararası marka değerlendirme şirketi Brand Finance, 8'nci kez
'Türkiye'nin En Değerli Markaları' listesini yayımladı. Listeye göre, 100 markanın toplam değeri
30 milyar 849 milyon dolar. Araştırma sonuçlarına göre; Türkiye'nin en değerli markası
2 milyar dolar ile Türk Telekom oldu. Listede Türk Telekom'u,
1 milyar 983 milyon dolar ile
Akbank, 1 milyar 922 milyon dolar ile
Türk Hava Yolları, 1 milyar 893 milyon dolar ile
İş Bankası ve 1 milyar 616 milyon dolar ile
Arçelik izledi. Listenin ilk 2 sırası geçen yıla göre değişmezken, bu yıl listeye yeni, güçlü markalar dahil oldu. Toplam değer ise geçen yıldan düşük kaldı. Bunun temel nedeni olarak; bankaların değer kaybetmesi ve
Türk Lirası'nın dolar karşısında uğradığı kayıp gösterildi. Listede bu yıl aralarında
Ziraat Bankası'nın da bulunduğu 13 yeni marka yer aldı. Geçen yıl listedeki 87 markanın 40'ı değer kazandı, 44'ü değer kaybetti.
KULÜPLERİN BİRİNCİSİ GALATASARAY
Spor kulüpleri içerisinde en değerli marka
Galatasaray oldu. Galatasaray listede 141 milyon dolarla
37'nci,
Fenerbahçe 87 milyon dolarla
53'üncü,
Beşiktaş 70 milyon dolarla
61'inci,
Trabzonspor 23 milyon dolarla
93'üncü sırada yer aldı. Fenerbahçe'nin marka değeri bir önceki yıl 95 milyon dolardı. Spor kulüpleri arasında marka değeri artan tek kulüp
Galatasaray oldu.