Bu reklamlar kavga çıkartır

Bir firma kendi ürününün reklamını yaparken, rakip firmanın ürününün logosunu, ismini ve bilgilerini açıkça kullanabilecek...

takvim.com.tr takvim.com.tr
Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :03 Ocak 2015
Bu reklamlar kavga çıkartır
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, reklamları A'dan Z'ye değiştirecek adımı atıyor. Reklam Kurulu, 'karşılaştırmalı reklam' dönemi için son hazırlıkları yapıyor. Bir firma kendi ürününün reklamını yaparken, rakip firmanın ürününün ismini, fotoğrafını ve bilgilerini açıkça kullanabilecek. Ancak, hakaret ve karalama gibi bir durum söz konusu olmayacak.

BAŞBAKANLIK'A GİDECEK
Geçen hafta Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli'ye sunumu yapılan yeni yönetmeliğin, birkaç gün içinde Başbakanlık'a gönderilmesi bekleniyor. Yönetmeliğin Başbakanlık'tan da onay aldıktan sonra bu ay sonunda yayımlanması bekleniyor. Yeni düzenleme hayata geçtikten sonra; televizyonda, radyoda, internette veya diğer mecralarda yayınlanan reklamlarda bir firma kendisine rakip gördüğü başka bir firmanın ismini, amblemini veya o firmaya ait görseli kullanabilecek. Örneğin; bir firma kendisine ait A ürünü ile ilgili çektiği bir reklam filminde rakip firmanın B ürününün ismini, fotoğrafını, logosunu ve başka özelliklerini açıkça gösterebilecek. Burada amaç karşılaştırma yöntemiyle vatandaşın daha iyi bilgilendirilmesi olacak.

HAKARET CEZASI 200 BİN LİRA

Yayımlanacak yönetmelikte reklamlarda uygulanacak kriterler detaylı şekilde yer alacak. Amaç tüketiciye reklamlarda daha sağlıklı bilgi sağlanması olarak hedeflenirken, bir firma reklamını yaptığı üründe iddia ettiği nitelikleri de gerektiğinde belgeleriyle bilimsel olarak Reklam Kurulu'na sunmak zorunda kalacak. Yeni uygulamada kesilecek cezalar da belirlendi. Yayınlanan reklamda yönetmeliğe aykırı bir durum olursa ve yayınlanan reklam ülke genelinde yayın yapan bir televizyon aracılığıyla yapılırsa 200 bin lira, internet aracılığıyla gerçekleşirse 50 bin lira, kısa mesaj aracılığıyla gerçekleşirse de 25 bin lira olarak ceza kesilecek.

BANKALARI DA KAPSAYACAK

Yeni reklam yönetmeliğinin, banka reklamlarını da kapsaması bekleniyor. Reklam veren bir banka, rakip bir bankayla karşılaştırma yaparak şube sayısı üzerinden, verilen krediler üzerinden veya büyüklük gibi kriterler üzerinden karşılaştırma yapabilecek.





Ahmet TOPAL