Son dönemde hareketli seyreden kur, fırsatçılara kapı araladı. Kurun artışıyla birlikte dövizle satış yapan otelcilerin
kurdan kazanç elde etmesi gerekirken, fırsatçılar nedeniyle otelcilerin de maliyetleri arttı.
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED)
Başkanı Osman Ayık, otellerin özellikle yiyecek içecek maliyetlerinin
yüzde 50 arttığını söyledi.
Ayık, "Biz maliyetimiz arttı dediğimizde bize 'Peyniri, ekmeği kurla mı alıyorsunuz?' diyorlar. Neredeyse durum böyle oldu, çünkü
insanlar kuru bahane ederek fiyatlarını hemen yükseltiyor" dedi. Doların aşırı değerlenmesi nedeniyle insanların alım gücünün düştüğünü vurgulayan
Ayık, özellikle Rusya pazarında yaşanan sıkıntı nedeniyle yüksek bir döviz girdisi sağlayamadıklarını ifade etti.
YURT DIŞINA ÇIKIŞ AZALDI
Tur operatörleri de kurun hareketli seyrinden etkilendi. Doların yükselen bir seyir izlemesi nedeniyle yurt dışı çıkışların (outgoing) olumsuz etkilendiğini aktaran sektör oyuncuları, iç pazarda artış olduğunu vurguladı.
Betül ATAKENT