KREDİ kartıyla alışverişlerde
taksit farkı uygulaması, ülkemizde son dönemde iyice yaygınlaştı. Özellikle giyim ve ayakkabı sektöründe çok sayıda firma peşin satışa farklı, taksitli satışa farklı fiyat uyguluyor. Etiketlerde ürünün bir
'peşin ve nakit çekim' fiyatı, bir de
'taksitli' fiyatı yer alıyor. Kasada da tüketicinin ödeme şekline göre etikette belirtilen fiyat uygulanıyor. Taksitli alışverişe genellikle
yüzde 10 civarında fark uygulanıyor. Firmalar, böylece banka komisyonunu tüketiciden alıyor. Tüketiciler taksit farkına tepki gösterirken, uzmanlar da
uygulamanın yasal olmadığını belirtiyor. Uzmanlar, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'ndaki, "
Üye işyerleri, kart hamilinden kartın kullanılması dolayısıyla ilave bir ödemede bulunmasını isteyemez" ifadesine vurgu yapıyor.
AĞIR CEZASI VAR
Tüketicilerin hakem heyetine başvurarak fazladan ödediği parayı geri alabileceğini belirten uzmanlar, ayrıca bulunulan şehirdeki
ticaret müdürlüğüne şikayette bulunularak firmaya
idari para cezası kesilmesinin sağlanabileceğinin altını çiziyor. Uzmanlar, şikayette bulunmanın önemli olduğunu belirterek, tüketicilere şu uyarılarda bulunuyor: "Şikayet ettiğinizde firmaya para cezası uygulanacak. Böylece firma uygulamadan vazgeçecektir. Herkes şikayette bulunursa,
firma taksit farkı uygulayamaz. Taksit farkı istenen ürünü almayın, firmayı şikayet edin."