Tarlada 1 markette 5

Sebze-meyve fiyatlarını soğuk hava değil, yüksek kârlar vurdu. TZOB Başkanı Bayraktar, 'Üretici ile tüketici arasındaki 5 kata varan fiyat farkları kabul edilemez' dedi

takvim.com.tr takvim.com.tr
Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :01 Şubat 2016
Tarlada 1 markette 5
Marketler vatandaşın cebini yakmaya devam ediyor. Meyve-sebzedeki üretici ile tüketici arasındaki fiyat farkı her geçen gün artıyor. Tarladaki ürün sofraya 5 kata varan zamla ulaşıyor.

FİYAT FARKI YÜKSEK
Türkiye Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar
, meyve ve sebze satış fiyatlarında hava şartlarının etkili olmasının yanı sıra asıl meselenin üretici ile tüketici fiyatları arasındaki farktan kaynaklandığını söyledi. Üreticide 1 lira olan ürünü tüketicinin 5 liraya tüketmesinin hiçbir gerekçesinin olmadığını belirten Bayraktar, "Üreticide 1 lira 55 kuruş olan kuru soğanın markette 3 lira 50 kuruş olmasını nasıl izah edebiliriz?" dedi. Soğuk havanın, üreticileri mağdur ettiği gibi fiyatları da bir miktar yukarı çektiğini kaydeden Bayraktar, "Bazı ürünlerin fiyatlarında görülen artışlar, iklim şartlarının getirdiği zorluklardan kaynaklanan üreticideki fiyat artışlarından ziyade, üretici ile market fiyatları arasındaki büyük farklardan kaynaklanmakta. Hava şartlarından kaynaklı gelişmeler, üretici fiyatlarından çok tüketici fiyatlarına daha fazla yansımış ve ürünlerin sofralara daha pahalı ulaşmasına neden olmuştur" diye konuştu.



HÜKÜMET DEVREDE

TZOB Başkanı Bayraktar, şu açıklamayı yaptı: "Üreticide 1 lira olan bir ürünü 2 lira, 2.5 liraya tüketici alabiliyorsa buna itirazımız yok. Ama 5 liraya tüketiyorsa, aradaki mekanizmada bir sorun var demektir. Konuyu Tarım ve Maliye Bakanlarımızla görüştük. Kendilerine rapor sundum. Hükümet
komisyon oluşturdu."

BU ZAMMIN İZAHI YOK
Üretici ve tüketici arasındaki mekanizmaların sağlıklı şekilde oluşturulamamasının hem üreticileri hem de tüketicileri mağdur ettiğini vurgulayan Bayraktar, şunları söyledi: "Mandalinanın bahçedeki fiyatı 1 lira 25 kuruşken, markette 3 lira 18 kuruşa kadar çıkmaktadır. Markette 6 lira fiyatla sunulan salatalığın sera çıkış fiyatı 2 lirayı bulmamaktadır. Aradaki bu farkı, hiçbir gerekçe makul gösteremez. Soğan, hasat döneminde üreticinin elinden 45 kuruştan çıkmaya başlamıştır. Halen üreticide 1 lira 55 kuruş olan kuru soğanın markette, 3 lira 50 kuruş olmasını nasıl izah edebiliriz?"