Bu yıl yüzde 4.7 büyüyerek 60 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen sponsorluk pazarı, Sharapova paniğini yaşıyor. Rus tenisçi Maria Sharapova'nın doping testini geçemediğini itiraf etmesinden sonra sponsorları Nike, Porsche ve İsviçreli saat üreticisi Tag Heuer ani bir kararla ünlü sporcunun sponsorluğundan çekildi. Bu olayın ardından tüm şirketler sporcularını yakın takibe almaya başladı.
TÜRKLER DÜNYADAN ÖNDE
Dünya'nın haberine göre Sharapova'nın sponsorlarının aldığı bu karar, yaz aylarında yapılacak Olimpiyat Oyunları'na katılacak sporculara da ciddi bir uyarı oldu. Sponsorluk anlaşmalarının hukuki sürecini takip eden Loeb & Loeb firmasından Brian Socolow, sponsorların performans artırıcı ilaçlara tepkinin arttığı son zamanlarda sponsorların mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde anlaşmalarını sonlandırmaya çalıştığını söyledi. Forbes'ın tahminlerine göre Sharapova'nın tenis kortları dışında elde ettiği gelir 200 milyon dolar. Türkiye'de sponsorluk pazarı dünyadan hızlı büyüyor. Eylül 2001 ve Ekim 2015 arasında Türkiye'de yapılan sponsorluk harcamalarının büyüklüğü SGM Sponsorluk Şubesi verilerine göre 576.65 milyon TL (yaklaşık 200.7 milyon dolar) olarak gerçekleşti. Sponsorluklarda en büyük pay 115.7 milyon TL ile finansın. Türk şirketler küresel sponsorluk pazarında da adından söz ettiriyor. THY, Lassa ve Beko dünyanın en büyük kulüplerine ve organizasyonlara sponsorluk yapıyor.
ARKADAŞI KALMADI
Rus tenisçi Sharapova'nın doping olayından sonra diğer tenisçilerden ona destek gelmemesi dikkat çekti. Tenisçiler Sharapova'yı suçlayarak bu lekenin hepsinin imajını olumsuz etkilediğini söyledi.
RAKETİNİ DEĞİŞTİR
Erkekler tenisinin iki numarası İskoç Andy Murray raket sponsoru olan Head firması için "Sharapova ile anlaşmasını hemen bitirmeli" dedi. Murray dopingli bir sporcuyla anılan raketi kullanmak istemediğini söyledi.