10 BİN LİRALIK TEŞVİK
Renault'nun bu konuda öncü olması bir yana, Fluence'ı Bursa'da üretecek olması hem Aybar'ı hem de ekibini heyecanlandırıyor. Aybar, özellikle elektrikli araçlarda ÖTV'nin yüzde 3'e kadar inmesinin Türkiye'yi bir üretim üssü haline getireceğine ve 'herkesin elektrikli araca ulaşması' hedeflerini tutturmalarına katkı sağlayacağını düşünüyor. Bu karar araçlarda 5 bin euroyu (10 bin TL) bulan bir indirimin de habercisi. Aybar, elektrikli araçların sağladığı fiyat avantajıyla ilgili 2 çarpıcı örnek veriyor.
25 LİRA YERİNE 2 LİRA
Normalde 100 kilometrede 25-30 lirayı bulan kullanım maliyeti, elektrikli araçlarda 2 liraya düşüyor. Ayda yaklaşık 3 bin liralık benzin harcayan bir taksicinin elektriklide ödeyeceği yakıt parası ise 250 liraya iniyor. Elektrikli araçlar bugün cebimizi rahatlatırken, gelecekte çocuklarımız için daha temiz bir dünya bırakmamıza da yardımcı oluyor.
4 AYRI MODEL
RENAULT, Fluence ve Kango'nun dışında Twizy ve Zoe modellerini de piyasaya sunuyor. Bursa'da üretilecek Fluence, 21 bin 300 euro. Kango ise 15 bin euro.
'ÖZEL SES ARIYORUZ'
Elektrikli araçların en önemli özelliklerinden birisi, sessiz oluşu. Bunun özellikle yayalar için güvenlik sorunu oluşturabileceğini söyleyen İbrahim Aybar, 2 bin kişilik ekiple özel bir ses için çalıştıklarını belirtiyor. Araçları böylece sesinden tanıma imkanı da olacak.
AKLINIZA TAKILANLAR

Araçlarda kullanılan piller telefonda kullanılanlarla hemen hemen aynı.

Elektrikli araçta tek şarj için ortalama 160 kilometre yol yapılıyor. Bu rakam Fluence için 185 kilometre.

Araçlar evde normal prizlerde 6-8 saatte şarj ediliyor. İstasyonlarda 30 dakikada hızlı şarj yapılıyor.

Bazı ülkelerde ücretsiz. Bizde ise yaklaşık 4.5 liraya dolduruluyor.

100 kilometrede normal bir araçta 25-30 lirayı bulan kullanım maliyeti, elektriklide 2 liraya kadar düşüyor.

(-) 10 derece ile (+) 60 derece sıcaklıkta rahatlıkla kullanılabiliyor.

Trafik tescili için yasal engel yok.

Şu anda İstanbul, Ankara ve Gaziantep Belediyeleri bu iş için hazırlık yapıyor. Her araçta özel navigasyon aletleri, istasyonları ve kalan zamanı sürücüye bildiriyor.

Araç normal benzinli araçlardan farksız, hatta daha çabuk hızlanıyor.

Araçlarda yağ, şanzıman, kayış, piston yok. Bakım çok daha ucuz oluyor.