"Cep telefonu, sabit telefon ve internet hizmetleri vatandaşlar tarafından yaygın bir şekilde kullanılıyor. Özellikle cep telefonu ve internet hizmetleri alanında yaşanan yoğun rekabetin sonucu olarak işletmeciler cazip kampanyalarla abone sayılarını arttırmaya çalışıyor. Vatandaşlar da mevcut aboneliklerini sonlandırıp numara taşıma ya da yeni abonelik yoluyla kendi kullanım ve ihtiyaçlarına daha uygun olan başka bir firmanın hizmetini tercih edebiliyor. Ancak fesih, iptal, numara taşıma gibi sebeplerle aboneliklerin sonlandırılmasının ardından önceki hizmetlere ait borç ya da alacak kalabiliyor. Bu düzenlemeyle, vatandaşların telefon ve internet hizmetleriyle ilgili borç ve alacaklarını daha iyi takip edebilmelerinin sağlanması ve meydana gelen mağduriyetlerin önlenmesi amaçlanıyor."
YAZILI UYARI YAPILACAK
Süresinde ödenmeyen telefon ve internet borçlarından dolayı yazılı uyarı yapılmadan icra yoluna gidilmesi nedeniyle tüketicilerin zor durumda kaldığını vurgulayan Elvan, yeni düzenleme gereğince artık icra takibi başlatılmadan önce yazılı uyarı yapılacağını ve borcun ödenmesi için vatandaşlara 15 gün ek süre tanınacağını bildirdi.
UYGULAMA TEST SÜRECİNİN ARDINDAN BAŞLAYACAK
BTK Kurul Kararı ile onaylanan Borç ve Alacak Bilgilerinin Sorgulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar kapsamında, telefon ve internet hizmeti alan tüketiciler, borç ve alacak miktarlarını sadece kimlik bilgilerini kullanarak işletmecilerin bayileri ve internet siteleri üzerinden, kolay ve basit bir yöntemle öğrenebilecekler.
Ayrıca, e-devlet şifresine sahip vatandaşlar, 200 binden fazla abonesi olan işletmecilere ait borç ve alacak bilgilerini, internet üzerinden e-devlet ortamında toplu olarak sorgulayabilecekler. Yeni düzenleme kapsamında 5 Ocak-2 Mart 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilecek test sürecinin ardından uygulama başlatılacak.