Prof. Dr. Güzelbey, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 12 yıl önce başlattıkları ve birkaç kez kesintiye uğrayan projede son aşamaya geldiklerini söyledi.
Proje ekibinde yer alan öğrencilerden Ediz Şavkın'ın bir trafik kazasında hayatını kaybettiğini belirten Güzelbey, botun adını da onun anısına "Ediz" koyduklarını ifade etti.
Patent almak için başvuruda bulunduklarını dile getiren Güzelbey, şöyle konuştu:
"Botumuzu hazırlayarak Otokar'da patlamaya eş değer düşürme testine götürdük. Bir mankenin ayağına giydirilen bot yüksekten platformla beraber düşürüldü. Bot, 20 gramlık İtalyan mayının etkisinin aynısının simüle edildiği testten geçti. Şimdi bir aşama daha var. Üst tarafından da şarapnelden etkilenmemesi için modifikasyon yapacağız"
Testte, botun iki defa mayına basmaya dayanabileceğinin görüldüğünü aktaran Prof. Dr. Güzelbey, bunu da patlama testinde görmek istediklerini belirtti.
AYAĞIN KOPMASINI ENGELLEYECEK
Botun üç aşamalı düşünüldüğüne işaret eden Güzelbey, şunları kaydetti:
"Patlamanın bir miktarını tahliye etmesi için alt tarafa şekil verdik çünkü patlama milisaniyeler içerisinde oluyor. Ortalama 5 milisaniye gibi bir zamanda patlama etkisini gösteriyor. İkinci aşamada patlamayı absorbe edecek ve şarapnel etkisini önleyecek 10 kattan oluşan malzeme kullandık. Bir de yüksekliğinin avantajı var. Üst tarafın içini de kaplayarak şarapnel etkisini ortadan kaldıracağız. Patlama sırasında ayakta morluk ve ufak tefek yaralanmalar olabilir ama botun ayağın kopmasını engelleyeceğine inanıyoruz."