Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), mobil haberleşme sektörüne ilişkin 1 Nisan'dan itibaren geçerli olacak yeni tavan fiyatları açıkladı. 6 ayda bir düzenli olarak tavan fiyat açıklayan BTK, bu kez vatandaşlardan operatörlerin uyguladığı ücret tarifelerine yönelik gelen şikayetleri göz önünde bulundurarak enflasyonun çok altında sınırlı bir tarife artışına gitti.
YÜZDE 27 YÜKSELDI
Buna göre; mobil haberleşmede daha önce dakikası 2,45 TL olan yurt içi arama tarifesi yüzde 27.34 artırılarak 3,12 TL'ye yükseltildi. Yurt dışı aramaların dakikası da aynı şekilde 24,57 TL'den 31,35 TL'ye çıkarıldı. Yurt içi kısa mesaj ücreti 2,23 TL olurken, yurt dışı kısa mesaj ücret tarifesi ise 5,51 TL'ye yükseldi.
BİLİNMEYEN NUMARALARIN DAKİKASI 8,87 TL
İsim-unvan değişikliğinin işlem ücreti 40,86 TL olarak belirlenirken, hat devir ücreti 50,83 TL oldu. Önümüzdeki 6 ay geçerli olacak tarifeye göre kayıp çalıntı nedeniyle hat değişimi ücreti 136 TL, açma kapama ücreti 139 TL oldu. Posta ile iletilen ayrıntılı fatura ücreti sayfa başına 4,09 TL olurken, bilinmeyen numaralar servis ücreti dakika başına 8,84 TL olarak belirlendi.
FAHİŞ ARTIŞI ŞİKAYET EDİN
Geçtiğimiz yıla oranla bu yıl paket ve tarifelerinde yüksek oranda zam uygulayan operatörleri BTK'ya şikayet etmek mümkün. Vatandaş isterse ALO 120'yi arayarak şikayet ve ihbarda bulunabilirken, isterse de https://tuketici.btk.gov.tr/ adresine girip buradaki formu doldurarak şikayetlerini kuruma iletebiliyor. Gelen şikayetleri doğrudan ilgili operatöre yönlendiren BTK, operatörlerin sorunu çözmesini talep ediyor. Eğer sorun çözümsüz kalır ve vatandaş aynı konuda ikinci şikayetini yaparsa bu defa süreç operatörlerin aleyhine işliyor. Her yıl vatandaş memnuniyet ölçümleri yapan kurum, ilgili operatörlere memnuniyetsizlik oranına göre idari para cezası kesebiliyor.