Topraksız üretim 51 kente ulaştı

İklim değişikliğinden en çok etkilenen gıda sektörü için alternatif yöntem olarak kullanılmaya başlanan örtü altı yetiştiriciliği ve topraksız tarım yöntemleri hızla yaygınlaştı. Türkiye, örtü altı yetiştiricilikte dünyada dördüncü, Avrupa'da ise ikinci sıraya çıktı.

EN ÇOK DOMATES-MUZ
Tarım ve Orman Bakanlığı'na bağlı Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü (BÜGEM), iklim koşullarının belli bir oranda kontrol altında tutulması ile yıl boyunca üretimin sağlanabildiği örtü altı yetiştiriciliğin gelişmesi için çalışmalar yürütüyor. Örtü altı yetiştiriciliği 2022 itibarıyla 74 ilde yapılırken, bu yöntemi en çok kullanan il ise 308 bin dekarla Antalya oldu. 2022'de örtü atı yetiştiriciliğinde 8.2 milyon ton sebze, 1.2 milyon ton meyve olmak üzere toplam 9.4 milyon ton üretim yapıldı. Sebze üretiminde domates 4.1 milyon ton üretimle ilk sırada yer alırken, meyve üretiminde ise birinciliği 866 bin ton üretimle muz aldı.

ANTALYA İLK SIRADA
Modern seracılıkla beraber hızlı bir yükselişe geçen topraksız tarım ise 2023'te 51 ilde 22 bin dekar alanda yapıldı. Yetiştiricilikte toprak yorgunluğunun olmaması, hastalık ve zararlılar riskinin az olması ve daha kaliteli ve fazla ürünün elde edilmesi gibi avantajları olan topraksız tarımı en çok kullanan işletmelerin yüzde 30'u Antalya, yüzde 12'si Afyonkarahisar ve yüzde 11'i Mersin'de yer alıyor. (Rana BÜYÜKTAŞ)

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.