'Cilt'ten tehlikeli!

Cildi güzelleştirmek için makyaj ürünleri kullanılıyor. Ancak üst üste kullanımı erken yaşlandırıyor. Prof. Dr. Zekayi Kutlubay, "40'lı yaşlarda başlaması gereken cilt bariyeri 18'li yaşlarda çöküyor" diyor.

Son yıllarda özellikle sosyal medyada trend haline gelen türlü türlü cilt ya da makyaj ürünlerinin üst üste kullanımına dair paylaşımlar artıyor. Bunun etkisiyle de henüz 18'li yaşlardaki gençlerin cilt bariyerleri çöküyor.

Dermatoloji Anabilim Dalı'ndan Prof. Dr. Zekayi Kutlubay, cilt bakımı ya da makyaj için onlarca çeşit temizleyici, krem, cilt serumu, fondöten, kapatıcı vb makyaj malzemesi kullanımının, 40'lı yaşlarda başlaması gereken cilt bariyerindeki bozulmayı, çok daha erken yaşlara taşıdığını kaydediyor. "Günde 6-8 ürün kullanan genç kızlar var.

En ağır tablolardan biri atopik egzama dediğimiz egzama benzeri kabuklu, kepekli, kaşıntılı bir cildin oluşması. İkincisi de kistik akne dediğimiz, nohut/fındık büyüklüğüne dahi ulaşabilen abartılı sivilcelerle giden aknelerin ortaya çıkması. Daha uzun süreli, daha ciddi, daha üst seviyedeki ilaçları kullanmamız gereken tedavi tablolarıyla karşı karşıya kalıyoruz bu sefer" diyor.
Deri ve Zührevi Hastalıklar Uzmanı Prof. Dr. Pelin Koçyiğit, "Cildi güzelleştiren mucizevi krem yok. Her gün güneş kremi kullanılmalı. Makyajla uyunmamalı. Gözenekleri kapatan fondötenler sürülmemeli. Cilt nemsiz bırakılmamalı" diye konuştu.
Burcu ŞEN

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.