Tüketiciye cayma bedeli uyarısı

Vatandaşların sıkça ‘İnternet aboneliğiniz bitiyor, daha avantajlı kampanyalar var’ denilerek arandığı belirtilerek, ‘Cayma bedeline dikkat edin’ uyarısı yapıldı....

takvim.com.tr takvim.com.tr
Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :15 Nisan 2024
Tüketiciye cayma bedeli uyarısı

İÇİNDEKİLER

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nihat Altay, tüketicilerin son zamanlarda internet aboneliği işlemleri için sıkça aranıp, rahatsız ve bazen de mağdur edildiğini belirterek, tüketicilere hizmet aldıkları firmalardan teyit almadan işlem yaptırmamaları önerisinde bulundu.

İKİ YÖNLÜ MAĞDURİYET VAR
Altay, "0212, 0312, 0800 ve 0850 gibi numaralardan aranan tüketiciler, aboneliğin sonlanacağı, yeni abonelik başlatma ya da daha avantajlı kampanyalar ve fırsatlar öne sürülerek rahatsız ediliyor. Bu konuda onlarca şikayet alıyoruz" dedi. "İkna ettikleri tüketicimiz yeni abonelik yaptığı ve önceki abonelik sözleşmesi feshedildiği için, taahhüt süresi de bitmediğinden ayrıca cayma bedeli ödeyip mağdur oluyor. İkinci mağduriyet ise yeni aboneliğe geçişte, tüketiciye belirtilen meblağ üzerinden çok daha fazla miktar faturaya yansıtılıyor" diyen Altay, şu uyarıları yaptı: "Tüketiciler kendi hizmet aldıkları internet firmalarını aramadan, teyit almadan bir işlem yaptırmasın."

NUMARALARI ENGELLEYİN
Burak Can Erzenoğlu adlı tüketici 'taahhüdünüz, sözleşmeniz bitti' şeklinde gün içinde çok kez arandığını anlatarak, "Arayan numaraları direkt engelleyerek önlem alıyorum ama özellikle 60 yaş üzeri vatandaşlar çok daha fazla kandırılıyor. Çevremde çok mağdur var" ifadelerini kullandı. Sadrettin Bayram adlı tüketici de bu yönde gelen aramaları reddedip engellediğini belirtti.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN