Küçük işletmeler şifreyi korumuyor, risk alıyor

Küçük işletmeler kendileri için önemli şifreleri korumayı bilemedikleri için müşterileri, iş ortakları ve kendileri için büyük risk oluyor. Basit önlemlerle şifrelerini güvence altına alabilirler...

Günümüz dünyasında, küçük işletmeler giderek artan bir şekilde siber saldırıların hedefi haline geliyor. Sınırlı kaynaklara ve uzmanlığa sahip bu işletmeler genellikle kendilerini sofistike tehditlere karşı savunmakta zorlanıyor. Ancak, sağlam parola koruma önlemleri uygulayarak küçük işletmeler güvenlik duruşlarını önemli ölçüde artırabiliyor ve hassas verilerini koruyabiliyor. Kaspersky, Dünya Parola Günü için küçük işletme ortamında parola korumasına yönelik basit ama önemli siber güvenlik önlemlerini açıklıyor.

İTİBAR KAYBINA UĞRUYOR
Kaspersky tarafından 2023 yılının sonunda yapılan bir araştırma, dünya genelindeki küçük işletmelerin yüzde 76'sının ve Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) bölgesindeki işletmelerin yüzde 88'inin son iki yıl içinde en az bir siber olay yaşadığını ortaya koydu. Bu saldırıların sonuçları ağır olmuş ve gizli verilerin sızdırılması (küresel olarak yüzde 34, META'da katılımcıların yüzde 29'u bunu bildirdi), itibar kaybı (yüzde 23, META'da yüzde 20), müşteri güveninin kaybı (yüzde 20, META'da yüzde 9) ve daha fazlasıyla sonuçlandı. Dünya çapında ve META'daki küçük şirketlerin yaklaşık yüzde 9'u ticari faaliyetlerinin belirli alanlarını askıya almak zorunda kaldı. Bu siber olayların nedenleri incelendiğinde, ana nedenlerden birinin zayıf parolaların kullanılması veya düzenli parola güncellemelerinin yapılmaması olduğu açıkça görülüyor. Bu neden, neredeyse dörtte birlik bir oranla (küresel olarak yüzde 24 ve META'da yüzde 20) yalnızca kötü amaçlı yazılım indirmenin ardından geliyor. Kaspersky, küresel sorunu ele almak için küçük işletmelerin parola politikalarını güçlendirmeye yardımcı olacak ipuçlarını aşağıda sunuyor. 4 adımda önlemlerinizi artırabilirsiniz.

GÜÇLÜ PAROLA OLUŞTURUN
Güçlü parolalar oluşturun. Önemine rağmen, bu bariz önlem, kullandıkları çeşitli uygulamalar için çok sayıda parola ile uğraşmak zorunda kalan çalışanlar tarafından genellikle ihmal ediliyor. Küçük işletmeler, çalışanlarını harf, rakam ve özel karakterlerden oluşan karmaşık kombinasyonlar kullanmaya teşvik ederek parolayla ilgili ihlal riskini azaltabiliyor.

ÇOK FAKTÖRLÜ KİMLİK DOĞRULAMA UYGULAYIN
Çok faktörlü kimlik doğrulama (MFA), kullanıcıların yalnızca bir parolanın ötesinde ek doğrulama sağlamasını gerektirerek ekstra bir güvenlik katmanı ekliyor. Bu, biyometrik verileri, bir mobil cihaza gönderilen tek seferlik şifreleri veya güvenlik sorularını içerebiliyor. Küçük işletmeler MFA'yı karmaşık veya gereksiz olarak algılayabiliyor ancak MFA, siber tehditlere karşı koruma sağlayabilen kritik bir önlem oluyor. MFA'nın etkinleştirilmesi, parolalar ele geçirilse bile küçük işletmelerin hesaplarına yetkisiz erişim riskini önemli ölçüde azaltıyor.

GÜNCELLEME YAPIN
Düzenli parola güncellemeleri, güvenlik hijyenini korumak ve parolayla ilgili ihlal riskini azaltmak için çok önemli bir faktör oluyor. Küçük işletme sahiplerinin, eski parolaların yeniden kullanılmasını önlemek için çalışanları parolalarını düzenli aralıklarla değiştirmeye teşvik ederek eski şifrelerin tekrar kullanılmasını önlemek için şifre sona erme politikalarını uygulaması önem taşıyor. Ayrıca, personel değişikliklerine yanıt olarak veya güvenlik ihlallerinden şüphelenildiğinde hızlı parola güncellemeleri yapılması gerekiyor.
ÇALIŞANLARI EĞİTİN
Küçük işletmelerde etkili parola koruması ve genel çevrimiçi güvenlik için çalışanların farkındalığı önem taşıyor Çalışanlar güçlü parolaların önemi, parola paylaşımının riskleri ve siber saldırılara kurban gitmenin olası sonuçları konusunda eğitilmesi gerekiyor. Küçük işletmeler, siber güvenlik farkındalığı kültürünü teşvik ederek çalışanlarını hassas bilgilerin korunmasında ve siber tehditlerin azaltılmasında aktif bir rol oynamaları için güçlendirebiliyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.