“E-ticaret hacmi 3 yılda 250 milyar TL’ye çıkacak”

Teknolojiye paralel olarak her geçen gün gelişen E-ticaret sektörü, Türkiye’de 22.8 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı. Ocak ayında yürürlüğe girecek E-ticaret Kanunu hızla gelişen ve 3 yıl içinde 250 milyar TL’lik bir büyüklüğe ulaşması beklenen sektöre, yeni bir soluk getirecek.

Fırsat siteleri, özel alışveriş kulüpleri, hazır giyim şirketleri... Hemen her firmanın önemli bir pazar olarak gördüğü e-ticaret sektöründe son zamanlarda yaşanan hareketliliğin rakamlara da yansıması bekleniyor. Türkiye'deki internet kullanıcılarının sadece yüzde dörtlük kısmının internet üzerinden alışveriş yaptığını ve bu oranın kısa sürede yüzde 25'lere ulaşacağını söyleyen E-Ticaret Siteleri İşletmecileri Derneği (ETİCAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ercüment Erdem, E-Ticaret sektörünün 3 yıl içinde 250 milyar TL'lik bir büyüklüğe ulaşmasını beklediğini; Ocak ayında yürürlüğe girecek olan E-ticaret Kanunu'nun sektöre bu hedefini gerçekleştirmede yardımcı olacağını belirtiyor.
E-ticaretin önü açık
E-ticaret sektörünün hemen her yıl %70-80 büyüdüğünü ve önünün açık olduğunu söyleyen ETİCAD Yönetim Kurulu Başkanı Ercüment Erdem; "Şu anda ülkemizde internet kullanıcılarının sadece yüzde 4'lük kısmı internet üzerinden alışveriş yapıyor. Bu oranın önümüzdeki dönemde hızla yüzde 25'lere ulaşmasını öngörüyoruz. Üç yıl içinde e-ticaret hacminin 25-30 milyar TL'lerden 250-300 milyar TL'lere çıktığını göreceğiz. Bu rakamlar ütopik değil; son 5 yılda yakaladığımız ivme bize bu rakamları veriyor" şeklinde konuştu.
Hedef yurtdışı
Türkiye'de 10 bin civarı e-ticaret şirketi olduğunu söyleyen Erdem, e-ticaret sektörünün büyümesiyle farklı sektörlerin de gelişeceğinin altını çiziyor. Erdem; "Sektörü iyi kurgulayabilirsek, dış dünyaya da rahatça açılabiliriz. Markaların amacı sadece içeride ürün satmak değil, yurtdışına da açılmak olmalı. Bu yönde yapmayı planladığımız ciddi çalışmalarımız var. Dış dünyada çok büyük bir e-ticaret pazarı var ve buradan mutlaka pay almalıyız" sözleriyle Türkiye'deki e-ticaret sektörünün hedefini özetledi.
M-ticaret patlayacak
Gelişen teknolojiye paralel olarak e-ticaretin mobil cihazlar üzerinden de yapılmaya başlandığını ve bunun M-ticaret olarak tanımlandığını belirten Erdem, "Türkiye'de ve dünyada M-ticaretin payı yüzde 5 seviyelerinde. Kısa bir süre içinde bu payın yüzde 50'lere çıkması hedefleniyor. Mobil teknoloji her geçen gün gelişiyor. Bu gelişmelere paralel olarak M-ticaretin de büyüyeceğinin açıkça söyleyebiliriz" dedi.

Yeni kanun hem sektörü hem de tüketiciyi koruyor

2013 yılında yürürlüğe girecek olan "E-ticaret Kanunu" ile birlikte E-ticaret sektörü yeni bir döneme girecek. Tüketicilerin elektronik ticarete olan güvenlerini pekiştirmek amacıyla hazırlanan kanun, elektronik ticaret yapan firmalara bazı yükümlülükler getiriyor. Bu yükümlülüklerin ticareti zorlaştırmadığını, aksine e-ticaretin önünü açtığını söyleyen E-ticaret Kanunu Hazırlama Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Tekin Memiş, "Tüketiciyi korumak amacıyla E-ticaret yapanlara ağır sorumluluklar yüklemekten özellikle kaçındık. Zira bu durumda elektronik ticaret yurtdışına kayabilir. Bu kanunla E-ticaret'in önünü açmaya çalıştık" diyor.
İzinsiz reklamlara düzenleme geliyor
Yeni kanun sayesinde web sitesine üye olan kullanıcının bilgilerinin korunması, hizmet sağlayıcının sorumluluğu altında olacak ve kullanıcının bilgileri her ne olursa olsun saklı tutulacak. Kanunda bir diğer düzenleme ise "izinsiz reklamlara" geldi. Son zamanlarla tartışılan bu madde ile ilgili açıklama yapan E-Ticaret Kanunu Hazırlama Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Tekin Memiş, "Reklam yapmak amacıyla tüketicinin e-posta adresine veya telefonuna kısa mesaj halinde gelen bilgiler ya da aramalar artık sıkıntı vermeye başladı. Tüketicinin haberi olmadan bir şekilde kişisel bilgilerine ulaşılıyor ve tüketici istemediği halde birçok mesaja, maile ya da telefon aramalarına maruz kalıyor. Yeni düzenlemeyle artık bir e-posta veya mesajın gönderilebilmesi için önceden izin alınması gerekecek. Kişinin onayı alınmadan gönderilen içerikler illegal olarak nitelendirilecek. Şirket izin almış olsa bile, kullanıcı artık o adresten mesaj istemiyorsa gönderilen içerikler anında kesilecek. Türkiye'de E-ticaretin gelişimi tüketicilerin kişisel alanına müdahale edilmeden sağlanmalı" sözleriyle yeni kanun hakkında bilgiler verdi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.