ABD rüyasında rezillik: Mağaza hırsızlıkları, geçen yıl perakendecilere milyarlarca dolara mal oldu

ABD Ulusal Perakende Federasyonu (NRF), ülkede perakendecilerin 2022'de hırsızlığın başı çektiği suçlar nedeniyle 112 milyar dolardan fazla kayba uğradığını bildirdi.

NRF'nin Ulusal Perakende Güvenliği Araştırması'na ilişkin açıklamasında, perakendecilerin geçen yıl hırsızlıkla bağlantılı mali kayıplarda dramatik bir artış gördüğü vurgulanarak, 2021'de 93,9 milyar dolar olan perakende suçlarının neden olduğu kaybın geçen yıl 112,1 milyar dolara yükseldiği ifade edildi.

Kayıp oranının 2022'de yüzde 1,6'ya yükseldiğine işaret edilen açıklamada, perakendecilerin kayıplarının 3'te 2'sinin "hırsızlık" nedeniyle oluştuğu kaydedildi.

Açıklamada, perakendecilerin artan şiddet seviyeleri nedeniyle organize perakende suçunun önemli bir endişe kaynağı olmayı sürdürdüğünü bildirdiği aktarıldı.

Geçen yıl organize perakende suçlarından etkilenen ilk beş şehrin Los Angeles, San Francisco/Oakland, Houston, New York ve Seattle olarak sıralandığı açıklamada, suçların kapsamı ve karmaşıklığı arttıkça perakendecilerin de önleme çabalarının geliştiği vurgulandı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen NRF Varlık Koruma ve Perakende Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı David Johnston, perakendecilerin mağazalarında benzeri görülmemiş düzeyde hırsızlık ile yaygın suçlarla karşılaştığını ifade etti.

Durumun daha da vahim hale geldiğine işaret eden Johnston, söz konusu suçların mali etkisinin ötesinde şiddet ve güvenlik kaygılarının büyüklük veya kategoriye bakılmaksızın tüm perakendeciler için öncelik olmaya devam ettiğini vurguladı.

Ulusal Perakende Güvenliği Araştırması, 2022'de yıllık perakende satışların 1,6 trilyon dolarını oluşturan ve ABD genelinde 97 binden fazla perakende satış noktasını temsil eden 177 perakende markasının öngörülerini kapsadı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.