Your browser doesn’t support HTML5 audio

AB’den Google ve Apple hamlesi! Dijital zorbalara ceza yağmuru

Tekelci Google'ın aldığı 2,4 milyar avro para cezası Avrupa Adalet Divanı tarafından onaylandı. AB Adalet Divanı dijital zorba Google ve Apple hakkında kararını bugün verdi. Apple’ın yasadışı anlaşmaları ortaya çıkarken Google ise 2021'de yaptığı itirazı kaybett ve nedeniyle 2,4 milyar euro para cezasına çarptırıldı.

Google tekeline darbeler peş peşe geliyor. Avrupa Birliği'nin en yüksek mahkemesi bugün bloğun teknoloji sektörünü düzenlemek için yıllardır sürdürdüğü kampanyada önemli bir zafer elde ederek Apple ve Google'a karşı iki önemli davada karar verdi.

APPLE VE GOOGLE AB'NİN HEDEFİNDE

Avrupa Birliği Adalet Divanı tarafından verilen kararlar, Avrupa'da dünyanın en büyük teknoloji şirketlerine yönelik baskı çabalarının önemli bir testi olarak görülüyor. Apple ve Google, AB düzenleyicilerinin sık sık hedefi oldu ve şirketler yıllardır davalarla mücadele ediyor.

GOOGLE'A 2,4 MİLYAR EURO CEZA

Google davasında mahkeme, komisyonun 2017'de şirkete Google arama sonuçlarında rakip tekliflere kıyasla kendi fiyat karşılaştırma alışveriş hizmetine ayrıcalıklı muamele yapması nedeniyle 2,4 milyar euro para cezası verme kararını kabul etti. Google 2021'de yaptığı itirazı kaybetti.

Avrupa Birliği'nin Apple ve Google'a yönelik cezaları teknoloji sektöründe büyük bir yeniliği ve değişimi işaret ediyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.