Almanya'ya kötü haber

Almanya Merkez Bankası (Bundesbank), Almanya'nın 2016 ve 2017 için büyüme ve enflasyon beklentilerini düşürdü.

Bundesbank, Almanya'nın enflasyon ve büyüme görünümüne ilişkin, yeni yarı yıl tahmini açıkladı.
Bankadan yapılan açıklamada, Alman ekonomisine ilişkin büyüme beklentisinin 2015 yılı Aralık ayı tahminlerine kıyasla 2016 için yüzde 1,8'den yüzde 1,7'ye, 2017 için de yüzde 1,7'den yüzde 1,4'e düşürüldüğü ve 2018 için de yüzde 1,6'da sabit tutulduğu kaydedildi.
Alman ekonomisinin olumlu iç aktivite sayesinde güçlü büyüdüğü belirtilen açıklamada, "Alman ekonomisinin temel döngüsel trendi oldukça sağlam." ifadesine yer verildi.
Açıklamada, ayrıca Almanya'nın enflasyon görünümüne ilişkin de değerlendirmeler yer aldı.
Ham petrol ve 2016 yılının başında diğer emtia fiyatlarındaki yenilenen düşüşün olumsuz etkisinin 2017 yılında ortadan kalkabileceği aktarılan açıklamada, 2016 yılı için enflasyon tahmininin yüzde 1,1'den yüzde 0,2'ye, 2017 için yüzde 2'den yüzde 1,5'e indirildiği ve 2018 yılı için de yüzde 1,7'lik enflasyon beklendiği kaydedildi.

Bundesbank Başkanı Jens Weidmann da "Büyümenin ana itici gücü, iş gücü piyasasındaki olumlu durum ve artan hane halkı gelirinden destek alan canlı iç taleptir." değerlendirmesinde bulundu.

Weidmann ayrıca, gelecek yıllarda, ihracatın ivme kazanmasının muhtemel göründüğünü ve bunun yurt içi büyümede beklenen düşüşü telafi edeceğini vurguladı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.