Amerikalı Facebook kullanıcılarının yüzde 9’u hesaplarını sildi

Cambridge Analytica skandalı sonrası kullanıcıların güvenini kaybeden Facebook’un tarihinin en büyük kullanıcı kaybını yaşadığı belirtildi. Facebook’un ABD’de 214 milyon kullanıcısı olduğu tahmin ediliyor ve bunların yüzde 9’u 19,2 milyon kullanıcıya denk geliyor. 20 milyon kullanıcının yalnızca birkaç haftalık süreçte hesaplarını silmesi ise Facebook yönetimine önemli bir mesaj niteliği taşıyor.

Veri skandalı sonrası ABD Kongresi'nde iki gün boyunca senatörlerin ve vekillerin sorularını yanıtlayan Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, dünyanın en büyük sosyal ağının veri toplama, koruma ve gizliliği konusundaki bilinmeyen birçok pratiğini ilk kez açıkladı.

Facebook veri gizliliği konusunda hem kullanıcıların hem de resmi mercilerin eleştirileri altındayken, kullanıcılara Facebook hesaplarını silmelerini söyleyen #DeleteFacebook isimli bir kampanya başlatıldı. Bu kampanyaya bugüne kadar aralarında bir Facebook şirketi olan WhatsApp'ın eş kurucusu Brian Acton ile Apple'ın eş kurucusu Steve Wozniak gibi ünlüler de katıldı.

Mark Zuckerberg daha önce sosyal ağın DeleteFacebook kampanyası sonucu önemli ölçüde bir kullanıcı düşüşü yaşamadığını açıklamıştı. Ancak Creative Strategeis tarafından gerçekleştirilen bir anket çalışması, bunun aksini gösterdi.

Anket çalışmasına göre, Amerikalı Facebook kullanıcılarının yüzde 9'u sosyal ağ hesaplarını silmiş durumda.

Facebook'un ABD'de 214 milyon kullanıcısı olduğu tahmin ediliyor ve bunların yüzde 9'u 19,2 milyon kullanıcıya denk geliyor. 20 milyon kullanıcının yalnızca birkaç haftalık süreçte hesaplarını silmesi ise Facebook yönetimine önemli bir mesaj niteliği taşıyor.

Facebook'un kullanıcı tabanı ve aktif kullanıcı sayısının aldığı son durumu en doğru şekilde görmek için şirketin çeyrek sonuçlarını açıklamasını beklemek gerekecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.