Aşı şirketleri, COVID sayesinde servetine servet kattı

Dünyaya diz çöktüren COVID belası, aşı şirketlerinin işine yaradı. Aşıların geliştiricileri Moderna ve BioNTech’in değerleri her geçen gün arttı. 72 ülke Moderna, 125 ülke ise Pfizer - BioNTech aşısıyla virüse karşı savaşmaya başladı. Şirketler 1.5 yıl içerisinde piyasa değerlerine 242 milyar dolar kattı.

Dünyaya diz çöktüren COVID belası, aşı şirketlerinin işine yaradı. Aşıların geliştiricileri Moderna ve BioNTech'in değerleri her geçen gün arttı. 72 ülke Moderna, 125 ülke ise Pfizer - BioNTech aşısıyla virüse karşı savaşmaya başladı. Şirketler 1.5 yıl içerisinde piyasa değerlerine 242 milyar dolar kattı.

Prof. Dr. Uğur Şahin ve Dr. Özlem Türeci'nin kurucu ortağı olduğu Alman şirket BioNTech'in değeri 77 milyar yükselerek yaklaşık yüzde 920 artışla 86,15 milyar dolara çıktı. ABD'li ilaç şirketi Moderna'nın ise değeri 164 milyar dolar artarak 175,37 milyar dolara ulaştı.

DOZU YEDİK!
İsrail Sağlık Bakanlığı, BioNTech aşısının 4. dozu için hazırlıklara başladı. Bu durum, yeni bir tartışma yarattı. Bazı ülkelerde 5 ve 6. doz BioNTech-Pfizer için onay çıkabileceği hatırlatıldı. Sonbaharda varyantların çok etkili olması halinde özellikle şubat veya mart ayında 7. doz aşının bile gündeme gelebileceği iddiası ortaya atıldı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.