Çağrı cihazlı terör saldırısının arkasında kim var? Mossad'ın kızıl serçesi gizemli patron

Dünya iki gündür Hizbullah üyelerinin çağrı cihazlarının patlamasıyla yapılan saldırıyı konuşuyor. Saldırılarda binlerce kişi yaralanırken oklar ise İsrail'i işaret ediyor. Saldırıda İsrail izi aranırken patlayıcıların hangi ülkelerden geldiğine yönelik pek çok iddia ortaya atıldı. Hizbullah’a sevkiyatta İsrail izi aranırken Barbara A. Chamberlain ve Cristiana Rosaria Bársony-Arcidiacono adlı iki gizemli kadın ortaya çıktı. Peki, kim bu kadınlar? İşte, Lübnan saldırısında Mossad’ı işaret eden o isimler…

İsrail'in Hizbullah'a peş peşe düzenlediği siber saldırıların ardından gözler İsrail'e döndü. Tayvan'dan Macaristan'a ve hatta Bulgaristan'a uzanan sevkiyat ağında oklar Barbara A. Chamberlain ve Cristiana Rosaria Bársony-Arcidiacono adlı iki gizemli kadına çıktı.

İÇİNE PATLAYICI YERLEŞTİRİLDİ
Saldırının tam olarak nasıl planladığına dair birden fazla teori ortaya atıldı.

Associated Press (AP) haber ajansına konuşan uzmanlar saldırının büyük ihtimalle "tedarik zincirine müdahaleyle" hazırlandığını söyledi.

Buna göre yaklaşık 6 ay önce sipariş edilen çağrı cihazları, Hizbullah'a teslim edilmeden önce içlerine patlayıcı yerleştirildi.

Daha sonra hepsi aynı anda uzaktan patlatıldı.

AP'ye konuşan bir Hizbullah yetkilisine göre patlayan çağrı cihazları, örgütün daha önce kullanmadığı yeni bir markaya aitti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.