Dünyanın en büyüğünden 16 Nisan açıklaması

Dünyanın en büyük finans şirketlerinden biri olan UBS, 16 Nisan'da yapılacak referandum ve Türkiye ekonomisine ilişkin açıklamalarda bulundu.

UBS, Türkiye'de 16 Nisan'da yapılacak anayasa referandumundan 'evet' sonucu çıkacağının büyük ölçüde fiyatlandığını, beklenen bu sonucun gelmesi halinde piyasada sadece kısa vadeli bir hareketin yaşanmasının muhtemel olduğunu savundu. UBS, referandumdan evet çıkarsa Türk Lirası`nın %2-%3 daha değer kazanacağını söyledi.

'Evet' sonucunun yüksek kaliteli sermaye hesabı akışları için şartların oluşmasına yardım edebileceğini ve yurt içi belirsizlikleri azaltarak iç talebi destekleyebileceğini belirten UBS, ancak Türkiye'nin rekabet gücünün iyileşmesi ve ödemeler dengesindeki yapısal kötüleşmenin düzeltilmesi için yapısal ekonomik reformlara ihtiyaç olduğuna inandıklarını ifade etti.
Referandumdan 'evet' sonucu çıkması halinde piyasanın yapısal ekonomik reformlara öncelik verileceğini ve erken seçimden kaçınılacağının varsayıldığgını belirten UBS, bütçe harcamalarında büyümenin azaltılması, yatırım güveninin ve ihracatın iyileşmesinin, TCMB'nin likitiditeyi sıkılaştırmaya devam etmesinin yukarı yönlü piyasa risklerini temsil ettiğini de vurguladı.
UBS, referandumdan 'hayır' çıkmasının ise büyük olasılıkla daha fazla belirsizliğe yol açacağını, TL ve diğer varlıklar üzerinde baskı yaratacağını, daha fazla parasal sıkılaştırma gerektireceğini ve büyüme için aşağı yönlü riskler yaratacağını öne sürdü. 'Hayır' sonucu çıkması halinde yatırımcıların piyasada yaşanan bir satışa karşı koruma arayışına gireceklerini ifade eden UBS, bu ortamda temel tüketici ürünleri, perakende ve telekom sektörlerini genel piyasa ortamından daha iyi performans gösterebileceklerini belirtti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.