Filistin boykotu Starbucks’ı vurdu! Satışlar dibe vurdu: Hisseler düştü

Gazze’de İsrail soykırımı devam ederken dünyanın dört bir yanında İsrail markaları ve soykırım ordusuna destek veren markalar protesto ediliyor. Boykotun etkisi her geçen gün giderek artarken BBC, Starbucks markasının “lekelendiğini” ve satışların düştüğünü duyurdu. İşte, soykırımın Starbucks’a maliyeti…

İsrail'in Gazze'de soykırıma başladığı 7 Ekim'den bu yana Tel Aviv ile ortak olan ya da soykırım ordusuna açıkça destek veren markalar dünyanın dört bir yanında protesto ediliyor.

Mc Donald's, KFC, Burger King, Starbucks gibi pek çok marka boykotun etkilerini açıkça hissetmeye başladı.

STARBUCKS'TA KAN "LEKESİ"

BBC, Starbucks'ın, İsrail'in Gazze'deki saldırılarının ardından devam eden protestolar ve boykottan büyük hasar aldığını, "markanın lekelendiğini" belirtti.

SATIŞLAR DİBE VURDU

Şirketin satışları 2024'ün başında yıllık bazda yüzde 1,8 düştü.

Şirketin açık ara en büyük ve en önemli pazarı olan ABD'de en az bir yıldır açık olan mağazalardaki satışlar yüzde 3 düştü. BBC'ye göre bu pandemi ve 2008'deki Büyük Durgunluk dönemi dışındaki en büyük düşüş.

Starbucks'ın kazancı düşerken kahve fiyatları ise giderek artıyor. Dünyaca ünlü kahve zincirinin boykota katılmayan müşterileri ise fiyat artışlarından dolayı markayı bırakmaya başladı.

BBC, Starbucks'ın İsrail'e ve soykırım ordusuna yönelik desteğinin özellikle Orta Doğu'daki satışlar üzerinde büyük baskı oluşturduğunu belirtti.

STARBUCKS BARDAĞI MİLYONLARCA TAKİPÇİYE MAL OLDU

Gazze'deki İsrail soykırımı dolayısıyla Starbucks'a yönelik tepkiler o kadar büyük ki geçtiğimiz ay ABD'de bir YouTube komedyeni olan Danny Gonzalez, yayımladığı bir videoda tesadüfen bir Starbucks bardağının bulunması nedeniyle gelen 6,5 milyon takipçisinden özür dilemişti.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.