İngiltere'de hizmet sektörü kasım ayında hız kesti! Yüzde 58,5 seviyesine geriledi

İngiltere’de hizmet sektörü Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI) kasım ayında 58,5 seviyesine geriledi. Bir önceki ayda (ekim) ülkede bileşik PMI 57,8 seviyesinde gerçekleşmişti.

IHS Markit/CIPS verilerine göre, ülkede bu yılın ekim ayında 59,1 seviyesinde olan hizmet sektörü Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI) kasım ayında 58,5 olarak kayıtlara geçti.

IHS Markit/CIPS tarafından iş dünyası temsilcileriyle yapılan ankette, katılımcıların yüzde 32'si kasım ayı itibarıyla yeni sipariş taleplerinde artışın görüldüğünü bildirdi.

Kuruluş tarafından yapılan açıklamada, ankete göre kasım ayı itibarıyla haziran ayından bu yana yeni sipariş taleplerinden en güçlü performansın sergilendiği kaydedildi.

Ankete katılanlar arasında kasım itibarıyla yeni siparişlerde düşüşün gözlemlendiğini bildirenler yüzde 16 seviyesinde kaldı.

Açıklamada, enerji, ücret ve fatura giderlerindeki artış nedeniyle maliyetlerde de arttığı, hizmet sağlayıcı şirketlerin fiyatlarındaki artış hızının kayıtların tutulmaya başlandığı 1996 yılının temmuz ayından bu yana en yüksek seviyesine ulaştığı bildirildi.

İngiltere'de hizmet ve imalat sektörlerini kapsayan bileşik PMI verisi ise bu yılın kasım ayında 57,6 seviyesine geriledi.

Bir önceki ayda (ekim) ülkede bileşik PMI 57,8 seviyesinde gerçekleşmişti.

PMI verilerinde 50 seviyesinin üzeri sektörel büyümeye işaret ederken, bu seviyenin altı ise sektörel daralma olarak yorumlanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.