İtalya'da 5-11 yaş grubundaki çocuklar için koronavirüs aşısına onay çıktı!

Son dakika haberleri... Dünya genelinde koronavirüs salgınına karşı aşılama çalışmaları devam ediyor. İtalya İlaç Ajansı, 5-11 yaş grubundaki çocukların azaltılmış dozla Pfizer-Biontech'in koronavirüs aşısından olabilmesine onay verdi.

İtalya İlaç Ajansı (AIFA), 5-11 yaş grubundaki çocukların azaltılmış dozla Pfizer-Biontech'in yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşısından olabilmesine onay verdi.

AIFA'dan yapılan yazılı açıklamada, AIFA Bilim Kurulu'nun bugünkü toplantısında, 5-11 yaş grubundaki çocuklara, Pfizer-Biontech aşısının üç hafta arayla dozun üçte biri ile yapılmasına yeşil ışık yakan bir karar aldığı belirtildi.

AIFA'nın söz konusu onayı, Avrupa İlaç Ajansı'nın (EMA), 25 Kasım'da 5-11 yaş grubundaki çocukların Pfizer-BioNTech aşısı olabileceğine dair verdiği kararın ardından geldi.

HANGİ ÜLKELER ÇOCUKLARA AŞI UYGULUYOR?
Avrupa dışında, ABD, İsrail ve Kanada gibi ülkelerde bu yaş grubu çocuklara Kovid-19 aşısı uygulanıyor.

Diğer yandan, Kovid-19'a karşı yaygın aşılama kampanyasının 27 Aralık 2020'de başladığı İtalya'da bugün itibarıyla 96 milyon 734 bin 823 doz aşı uygulandı. Tüm aşıları tamamlananların sayısı 45 milyon 699 bin 980 oldu. Aşıları tamamlananların 12 yaş üstü nüfusa oranı yüzde 84,6 olarak gerçekleşti.

İtalya'da 20 Eylül'de başlayan 3. doz aşılamada 6 milyon 905 bin 689 hatırlatıcı doz uygulandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.