Kazakistan nükleer enerji kullanımıyla ilgili referanduma gitti! Ön sonuçlar açıklandı

Kazakistan'da nükleer enerji kullanımıyla ilgili referandum yapıldı. Sandıkların kapanmasının ardından açıklanan ön sonuçlara göre, halkın çoğunluğu nükleer enerji kullanımını destekledi. Referdumun kesin sonuçları ilerleyen günlerde duyurulacak.

Kazakistan Merkezi Seçim Komisyonu, nükleer enerji kullanımına ilişkin referandumun ön sonuçlarını açıkladı. Toplam 10 bin 323 sandıkta oy sayımının tamamlandığı referandumda katılım oranı yüzde 63,66 olarak belirlendi. Ülkede kayıtlı 12 milyon 244 bin 683 seçmenden 7 milyon 820 bin 204'ü oy kullanmak için sandık başına gitti.

Oy verenlerin yüzde 71,12'si, yani 5 milyon 561 bin 937 kişi, referandumda "evet" oyu vererek nükleer enerji santrali inşasını desteklerken, 2 milyon 45 bin 271 kişi karşı oy kullandı. Yaklaşık 213 bin oy ise geçersiz sayıldı.

KAZAKİSTAN 6 EKİM'DE SANDIK BAŞINA GİTTİ

Kazakistan halkı, 6 Ekim'de ülkede ilk nükleer enerji santralinin inşa edilip edilmeyeceğine karar vermek amacıyla sandık başına gitti. Seçmenler, referandumda "Kazakistan'da nükleer enerji santrali inşa edilmesine rıza gösteriyor musunuz?" sorusuna "evet" veya "hayır" şeklinde yanıt verdi.

Referandumun kesin sonuçlarının, Kazakistan Merkezi Seçim Komisyonu tarafından 7 gün içinde açıklanması bekleniyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.