Rusları korku sardı

Ekonomik krizin devam ettiği Rusya'da yapılan bir araştırmaya göre, halkın yüzde 72'si büyük harcamalardan vazgeçilmesi gerektiğini düşünüyor, yüzde 87'si bankalara borçlanmaktan korkuyor.

Kamuoyu araştırma şirketi VTsIOM'un yayımladığı "Rusların Tüketim Hassasiyeti" şubat ayı raporuna göre, Rus halkının yüzde 72'si, ekonomik krizin etkilerine çözüm olarak büyük harcamalardan vazgeçilmesi gerektiğini savunuyor. Ocak ayında bu görüşte olanlar yüzde 63 seviyesindeydi.

Rusya'da halkın yüzde 87'si ise mevcut koşulların, bankalardan kredi alınması için elverişli olmadığı görüşünü dile getiriyor.

RUS EKONOMİSİ DEFLASYON ÇIKMAZI İÇİNDE
Raporda değerlendirmelerine yer verilen VTsIOM Analisti Oleg Chernozub, şunları kaydetti:

"Ekonomik büyüme açısından tüm sonuçlar uzun süredir bu kadar olumsuz çıkmamıştı. Tüketim alışkanlıklarındaki bu veriler, Rus ekonomisinin bir 'deflasyon çıkmazı'na girmiş olabileceğine işaret ediyor.

RUSLARI KORKU SARDI
İnsanlar işlerini kaybedecekleri endişesiyle para harcamaya korkuyor, bu nedenle firmalar ürünlerini satamıyor ve üretimi azaltıyor. Birbirini tetikleyen bu gelişmeler nedeniyle ekonomik büyüme yavaşlıyor ve halk korkularının gerçekleştiğini görüp harcamalarını kısmaya devam ediyor."

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.