TARAFLI ÇALIŞMALAR!
Times'ın haberine göre, İngiltere'de her yıl yaklaşık 53 bin kişi obezite nedeniyle hayatını kaybetti. Şeker tüketimindeki artış, obeziteyi gündeme getirdi. Gözler ise Coca-Cola'ya çevrildi. Coca-Cola, Avrupa Hidrasyon Enstitüsü'nün kurulması için 2010 ve 2015 yılları arasında 4.86 milyon sterlin ödedi. Bağımsız gibi görülen bu enstitü ise taraflı davranarak, insanlara şirketin sattığı içecekleri tüketmelerini önerdi.
HASTALIĞI REDDETTİLER
Olimpiyatların, FİFA Dünya Kupası'nın ve Rugby Dünya Kupası'nın ana sponsorlarından olan içecek devi, 10'dan fazla İngiliz bilim insanıyla ekonomik bağ kurdu. Bu kişilerin arasında hükümetin sağlık danışmanları da bulunuyordu. Coca-Cola'nın mali destek verdiği, sponsorluğunu üstlendiği, araştırma fonu verdiği kurumlar arasında UKActive, İngiltere Beslenme Vakfı, Hull Üniversitesi, Homerton Üniversitesi Hastanesi, Ulusal Obezite Forumu, İngiltere Diyet Derneği, 2013 Obezite Haftası ve İngiltere Obezite Çalışma Derneği de vardı. Coca-Cola, rüşvetle satın aldığı bilim insanlarına, "Coca Cola gibi şekerli içecekler ile obezite hastalığı arasında herhangi bir ilişki yok" dedirterek
İMAJ ÇALIŞMASI
Sağlıksız olduğu ve obeziteye yol açtığı gibi suçlamalarla mücadele için atağa geçen Coca- Cola, eleştirileri bertaraf etmek amacıyla ilginç bir yöntem denedi! 'İçeceklerinin imajını düzeltmek için' bizzat kendisinin finanse ettiği bilimsel araştırmalar yaptırmaya yöneldi. Bu araştırmaların amacı, obezitenin koladan değil hareketsizlikten kaynaklandığını göstermekti.