TIME dergisi Facebook ve Mark Zuckerberg'i 11 yıl sonra kapağına taşıdı: “Facebook’u sil?”

Dünyaca ünlü TIME Dergisi, 2010’da “Yılın Kişisi” seçerek kapağına taşıdığı Facebook’un kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg’i 11 yıl aradan sonra yine kapak konusu yaptı. Ancak bu kez “Facebook’u sil?” sorusu ile kapak olan Zuckerberg’e karşı ABD Kongresi’nin harekete geçmesi gerektiğine dikkat çekildi. 11 yıl önce “Dünyanın değiştiren bir sosyal teknoloji mühendisi” nitelendirmesi yapılan Zuckerberg, şimdi ise “Savaşı kaybediyoruz… Kendini düzeltmeyecek” denilerek, kapak konusu yapıldı.

Eski çalışanı tarafından kamu yararını gözetmediği belirtilerek, bilgileri ifşa edilen ve ardından Facebook ve çatısı altında faaliyet gösteren Instagram ile WhatsApp'ta dünya genelinde yaşanan 6 saatlik çöküş, Facebook'un kurucusu ve CEO'su Mark Zuckerberg'i tekrar manşetlere taşıdı. ABD merkezli TIME dergisi Mark Zuckerberg ve Facebook'u son sayısının kapak konusu yaptı.

Kapakta, Mark Zuckerberg'in resminin üzerinde "Facebook'u sil?" ifadesi ve altında "İptal" ve "Sil" seçenekleri ile görselleştirilen dosyada, şirketin eski çalışanı Frances Haugen'in, Facebook'un kamu yararı ile şirket kârı arasında bir çatışma olduğunda kendi çıkarını seçtiği yönündeki açıklamalarına dikkat çekilerek, Facebook'un önceliğinin, nefret söylemiyle ve yalan haberle mücadele değil, kâr etmek olduğunu belirtildi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.