2024-YKS ÖSYM TERCİH KILAVUZU VE TERCİH EKRANI (AİS) | Üniversite tercihleri nasıl yapılır? Tercih sihirbazı (yokatlas.yok.gov.tr) | En düşük puanlı bölümler...

YKS sonuçlarının ardından tercih süreci başladı. 2024-YKS maratonunda sona yaklaşan adaylar, hayallerindeki üniversite ve bölümlere yerleşebilmek için tercih listelerini oluşturmaya başladı. Bugün itibarıyla başlayan tercih dönemi, gençlerin geleceklerine yön verecek önemli bir adım olma özelliği taşıyor. Adaylar, ais.osym.gov.tr adresinden erişebilecekleri YKS tercih robotu aracılığıyla tercihlerini '2024-YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu' doğrultusunda oluşturabilecekler. Kılavuzda, 2 yıllık ön lisans ve 4 yıllık lisans programlarının taban puanları, kontenjanları ve geçen yılki sıralamaları gibi kritik bilgiler yer alıyor. Peki, YKS tercihleri nasıl yapılır? Sıralama mı önemli puan mı? İşte merak edilenler...

Üniversite adayları için heyecan dolu bekleyiş sona erdi ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) tercih dönemi bugün başladı. 25 Temmuz-2 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan tercihler, gençlerin geleceklerini şekillendirecek önemli bir dönemeci temsil ediyor. ÖSYM tarafından belirlenen takvime göre adaylar, tercihlerini ÖSYM'nin AİS ekranı üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirecekler. Her aday, tercih listesinde en fazla 24 üniversite programına yer verebilecek.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.