Burada gazetecilere açıklama yapan Avcı, bu yıl 40 bin yeni öğretmen ataması yaptıklarını anımsatarak, 40 bin yeni öğretmenin yüzde 72'sinin bölgedeki 23 ilde görevlendirildiğini kaydetti.
"40 bin öğretmenden 29 bin 84'ü bölgedeki 23 ilde görevlendirildi. Son 3 yılda sadece bu bölgedeki 23 ilde 100 bin yeni öğretmen görevlendirdik" diyen Avcı, şöyle devam etti:
"Türkiye genelinde ortalama öğretmen doluluk oranı yüzde 88'dir. Doğu Anadolu Bölgesi'nde bu oran yüzde 91, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde ise yüzde 89'dur. Son 3 yıldaki rakamlar çok açık bir biçimde gösteriyor ki eğitim hizmetleri konusunda zaten Bakanlığımız en büyük payı alıyor. Bunun da en büyük bölümü bu bölgedeki illerimizde değerlendiriliyor."
4 YIL GÖREVLERİNİ TAMAMLAMALARI KONUSUNDA KARARLIYIZ
Bir gazetecinin, toplantıda kendilerine iletilen somut talepler olup olmadığına ilişkin sorusuna, Avcı, bölgede en büyük sorunlardan birinin görev yapan öğretmenlerin hizmet süresiyle ilgili olduğunu belirtti.
Avcı, hazırlanmakta olan yasal düzenlemeyle bütün kamu kuruluşlarında yeni göreve başlayanlara atandıkları yeni görev yerlerinde en az 3 yıl görev yapma zorunluluğu getirileceğine dikkati çekerek, şunları kaydetti:
"(Öğretmenler) Milli Eğitim Bakanlığı olarak Türkiye genelinde atandıkları yerde en az 4 yıl görevlerini tamamlamaları konusunda kararlıyız. Özellikle ilkokullarda öğretmen değişiklikleri öğrenciler üzerinde ciddi travmatik etkilere neden olabiliyor. İlkokulda özellikle öğretmenlerle öğrenciler arasında çok güçlü duygusal bağ oluşuyor. Öğrencilerimizin alıştıkları öğretmenlerinden ayrılmaları doğru değil. Öğretmenlerimiz de bundan zaten şikayetçi. Ataması yapılan öğretmenler göreve başladığı yerde 4 yıl görevini sürdürecek."
Avcı, bu kapsamda öğretmenlerin öğrencilerini en azından ilkokuldan mezun etmesi amacıyla süreyi 4 yıl olarak uygulayacaklarını ifade ederek, "Bununla ilgili yasal düzenleme yapılıyor. Bunu daha da netleştiren yönetmeliklerle uygulayacağız. Sağlık nedeni gibi insani gerekçelerle yapılan talepleri zaten dikkate alıyoruz" dedi.