27 Temmuz YKS tercih kılavuzu ÖSYM AİS sonuç sayfasında! 2023 YKS üniversite tercih ekranı! Üniversite tercihi nasıl yapılır, nelere dikkat edilir, ne zaman bitiyor?

Bugün itibarıyla 2023 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) tercih maratonu başladı! Binlerce üniversite adayı, geçtiğimiz hafta öğrendikleri YKS sonuçlarına göre, puanlarıyla işlemlerini ÖSYM Aday İşlemleri Sistemi (AİS) ekranı üzerinden gerçekleştirecekler. 13 günlük süreçte tercih işlemlerini tamamlayan adaylar, bu kez tercih sonuçlarını beklemeye başlayacaklar. "YKS tercihleri nasıl yapılır, nelere dikkat edilmeli?" gibi birçok soru da gündemde. Öğrencilere kılavuzluk etmek amacıyla, ÖSYM, üniversite taban puanları, kontenjanları gibi detayların yer aldığı YKS tercih kılavuzunu erişime açmıştır. İşte ÖSYM AİS ile YKS tercih ekranı robotu ve kılavuzda yer alan tüm detaylar.

Bu yıl, üniversitelerde toplam 1 milyon 111 bin kontenjan yer alacak. Adaylar, puanlarını göz önünde bulundurarak YKS tercih robotu aracılığıyla tercihlerini yapacaklar. ÖSYM kılavuzuna göre, adayların toplamda 24 tercih hakkı bulunmaktadır. Tercih işlemlerini tamamlayan adaylar, tercih sonuçlarının açıklanmasını heyecanla bekleyecekler. YKS tercihleri, ÖSYM AİS ekranı üzerinden gerçekleştirilmektedir. Adaylar, tercihlerini yaparken dikkat etmeleri gereken bazı önemli noktalar bulunmaktadır.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.