MEB'den sıcak karar; Yaz tatiline 1,5 ay kala 5.6.7.8.9.10.11.12. sınıflar ve öğretmenler... Yusuf Tekin "Kademeli uygulanacak" diyerek açıkladı!

Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye'deki eğitim sisteminin geleceğini şekillendirecek yeni müfredatın detaylarını açıkladı. Bakan Yusuf Tekin tarafından yapılan duyuruda, yeni müfredatın 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlayacağı belirtildi. Bu yeni program, uzun süreli çalışmalar ve kapsamlı değerlendirmeler sonucu öğrencilerin bireysel ve akademik gelişimlerine en uygun şekilde tasarlanmıştır.

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :27 Nisan 2024 , 10:41 Güncelleme Tarihi :27 Nisan 2024 , 10:41
MEB’den sıcak karar; Yaz tatiline 1,5 ay kala 5.6.7.8.9.10.11.12. sınıflar ve öğretmenler... Yusuf Tekin Kademeli uygulanacak diyerek açıkladı!

İÇİNDEKİLER

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, yarın öğleden sonra kamuoyuyla paylaşılmak üzere yeni müfredat taslağının askıya çıkarılacağını duyurdu. Bu yeni müfredat taslağı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyacak ve çocukların gelecek için daha güvenle bakabilecekleri, kendilerini daha iyi geliştirebilecekleri bir ortam oluşturmayı hedefleyecek.

YENİ MÜFREDAT TASLAĞI AÇIKLANDI

Milli Eğitim Bakanlığınca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağı, "https://gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süreyle görüş bildirilebilecek.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 10 yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı.

Müfredat hazırlık sürecinde, uzun süren görüş alışverişleri ve kamuoyundaki yansımalar üzerinden analizler yapıldı, toplantılar düzenlendi. Bütün bu birikim, geçen yıl yaz aylarında bir veri olarak alındı ve sistematik hale getirildi.

Modelin beceriler çerçevesi oluşturulurken akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarının katılımıyla 20 çalıştay düzenlendi. Sonrasında her bir ders için oluşturulan ekipler, yüzlerce toplantı yaparak müfredatın hazırlıklarını tamamladı.

Sadece yaz aylarından itibaren bugüne kadar 1000'den fazla öğretmen ve akademisyen ile toplantılar düzenlendi, 260 akademisyen ve 700'ün üzerinde öğretmen bu toplantılara sürekli katıldı. Bunun dışında ilave olarak görüşlerine başvurulan akademisyenler ve öğretmenlerle 1000'in üzerinde eğitim paydaşı, ortak çalıştı. Bakanlık merkez teşkilatındaki bütün birimler de müfredat için yoğun çalışma yürüttü.

Bir haftalık askı sürecinin ardından "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca son eleştiri, görüş, öneri ve paylaşımlar doğrultusunda revize edilecek ve son şekline ulaşacak.

Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.

KADEMELİ BİR ŞEKİLDE UYGULANACAK

Bakan Tekin, geçmişten bugüne uzanan bir sürecin sonucunda şekillenen bu müfredat değişikliğinin, kademeli bir geçişle gelecek eğitim öğretim yılından itibaren uygulanacağını açıkladı. Yeni müfredatın temel felsefesi, bilgiye erişmekten ziyade bilgiyi analiz edebilmeye dayanacak, böylelikle çocukların hayallerini geliştirmelerine ve geleceğe daha güvenle bakmalarına olanak sağlayacak.

ÖĞRETMENLERE HİZMET İÇİ EĞİTİM

Müfredatın hazırlık sürecine ilişkin olarak Bakan Tekin, uzun yıllara dayanan bir çalışma takvimi olduğunu ve çeşitli paydaşların katılımıyla gerçekleştirilen toplantılar ve analizler sonucunda bu taslağın oluşturulduğunu belirtti. Öğretmenlerin yeni müfredatı nasıl uygulayacaklarına dair hizmet içi eğitim süreçlerinin başlayacağını da vurguladı.

Yeni müfredatla birlikte, öğrencilerin edindikleri bilgiyi beceriye dönüştürebilecekleri uygulama alanlarına da ağırlık verileceği ifade edildi. Bu sayede, teorik bilgilerin pratikte uygulanabilirliği artırılarak öğrencilerin daha donanımlı bir şekilde yetişmeleri amaçlanıyor.

Bakan Tekin, müfredat değişikliğinin aslında bir sürecin sonucu olduğunu ve bu süreçte katılımcı bir yaklaşımın benimsendiğini vurguladı. Herkesin görüş ve önerilerini paylaşmaları için kapılarının açık olduğunu belirtti ve bu değişikliklerin toplumsal faydayı artırmayı amaçladığını ifade etti.

Son olarak, müfredatın öğrencilerin akademik yetkinliklerini zorlamadan, ancak geleceğe daha hazırlıklı bir şekilde ilerlemelerini sağlayacak şekilde yenilendiğini belirtti.

Bu değişikliklerin, öğrencilerin bilgi edinme süreçlerini geliştirmeye ve onları daha donanımlı bireyler haline getirmeye odaklandığını vurguladı.

MATEMATİK VE TÜRKÇE DERSLERİNDE ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİK

Yeni Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan müfredat taslağı, Türkçe derslerinde köklü değişiklikler öngörüyor. İlkokul ve ortaokullarda Türkçe, liselerde ise Türk dili ve edebiyatı derslerinde, dinleme, konuşma, yazma ve anlama olmak üzere dört dil becerisi temeline dayalı olarak yeniden şekillendiriliyor. Bu değişikliklerle öğrencilerin dil becerilerinin daha etkin bir şekilde geliştirilmesi hedefleniyor.

Ayrıca, ortaöğretim matematik ders programında da önemli değişiklikler yapılıyor. 12. sınıflarda işlenen integral konusu müfredattan çıkarılarak yerine limit ve türev kavramlarının daha kapsamlı bir şekilde ele alınması planlanıyor. Bu değişiklikler, matematik eğitiminin daha derinlemesine anlaşılmasını ve öğrencilerin temel kavramları daha sağlam bir şekilde kavramasını amaçlıyor.

OKULLAR NE ZAMAN KAPANACAK?

2023-2024 eğitim öğretim yılı ise 14 Haziran 2024 Cuma günü sona erecek ve öğrenciler için 3 aylık yaz tatili başlayacak. Bu süre içinde öğrencilerin ders çalışmaları ve sınav hazırlıklarına devam etmeleri önem taşıyor.