meb.gov.tr'de Öğretmen atama tercihleri nasıl ve nereden yapılır? 20 bin sözleşmeli öğretmen sözlü sınav sonuçları!

meb.gov.tr: Milli Eğitim Bakanlığı, 20 bin öğretmen ataması kapsamında sözlü sınav sonuçlarının e-Devlet üzerinden açıklandığını duyurdu.e-Devlet ile 20 bin sözleşmeli öğretmen sözlü sınav sonuçlarını anından öğrenebilirsiniz. Sözlü sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar 26-28 Şubat 2020 tarihleri arasında alınacak. Sözlü sınav sonuçları itirazlar 6 Mart 2020 tarihinde sonuçlandırılacak. Sözleşmeli öğretmen sözlü sınav sonuçlarının ardından, atama tercihleri nasıl ve nereden yapılır? Soruları gündem oldu. Eğitimde reform adımları sürdürülürken, sözleşmeli ve ücretli öğretmenlerin özlük hakları iyileştirilmeye devam ediliyor.

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :25 Şubat 2020 , 12:26 Güncelleme Tarihi :25 Şubat 2020 , 12:31
meb.gov.tr’de Öğretmen atama tercihleri nasıl ve nereden yapılır? 20 bin sözleşmeli öğretmen sözlü sınav sonuçları!

İÇİNDEKİLER

meb.gov.tr: 20 bin sözleşmeli öğretmen sözlü sınav sonuçları açıklandı. Milli Eğitim Bakanlığı, 20 bin öğretmen ataması kapsamında sözlü sınav sonuçlarının e-Devlet üzerinden açıklandığını duyurdu. Peki sözleşmeli öğretmen atama tercihleri nasıl ve nereden yapılır? Detaylar takvim.com.tr'de. Sözleşmeli öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından getirilmiş bir sistemdir. Devlet kadrolarının kontrol altına alınmaya çalışılması ve sürekli olarak öğretmenleri dinamik ve yenilikçi tutmaya çalışan sistemdir.

DETAYLAR İÇİN BİR SONRAKİ SAYFAYA TIKLAYINIZ

20 BİN SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMEN SONUÇLARI AÇIKLANDI

Milli Eğitim Bakanlığı, 20 bin öğretmen ataması kapsamında sözlü sınav sonuçlarının e-Devlet üzerinden açıklandığını duyurdu.

SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK ATAMA SONUÇLARI İÇİN TIKLAYINIZ

SÖZLÜ SINAV YERİ SORGULAMA

Sözlü Sınav Sonuçlarına İlişkin İtirazlar 26-28 Şubat 2020 tarihleri arasında alınacak.

Sözlü Sınav Sonuçları İtirazlar 6 Mart 2020 tarihinde sonuçlandırılacak.

Atama tercihleri 9-13 Mart 2020 tarihleri arasında alınacak.

Atama sonuçları 18 Mart 2020 tarihinde açıklanacak.

ATAMA TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK?

Sözlü sınavda 60 ve üzerinde puan alan adaylar, en fazla 40 (kırk) eğitim kurumunu elektronik ortamda tercih edebilecektir.

-Tercihler, aynı il ve/veya farklı illerde bulunan eğitim kurumları arasından istenilen öncelikte yapılabilecektir.

-Tercihler herhangi bir il veya ilçe millî eğitim müdürlüğüne onaylatılacaktır.

-Adaylar il veya ilçe millî eğitim müdürlüğünce başvuruları onaylanmadıkça tercih değişikliği yapabilecektir.

Adaylar tercih dışı seçenek olarak;

-"Tercihlerim dışındaki eğitim kurumlarına atanmak istemiyorum."

-"Tercihlerim dışındaki eğitim kurumlarına atanmak istiyorum." seçeneklerinden birini mutlaka işaretleyecektir.

-Tercihlerine atanamayan adaylardan "9.5.2." seçeneğini işaretleyenler, ilan edilen kontenjanlardan boş kalan eğitim kurumlarına bilgisayar kurasıyla atanmak üzere değerlendirmeye alınacaktır.

-Talim ve Terbiye Kurulu kararı gereğince, bilişim teknolojileri alanına atanmak üzere başvuruda bulunan adaylardan; bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği, matematik-bilgisayar bölümü, istatistik ve bilgisayar bilimleri, bilgisayar teknolojisi bölümü/bilgisayar teknolojisi ve bilişim sistemleri bölümü, bilgi teknolojileri bölümü mezunları ile yönetim bilişim sistemleri bölüm mezunları mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları dışındaki eğitim kurumlarını tercih edecektir.

20 BİN EK ÖĞRETMEN ATAMASI

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk geçtiğimiz günlerde 20 bin ek öğretmen ataması yapılacağını duyurmuştu. Eğitim sistemine dair yeniliklerin de yapılacağını duyuran Selçuk, 2019'un 3. çeyreğinden itibaren ekonomide olan iyileşmeye dikkat çekti ve atama kararının bu gelişmelerden sonra alındığını belirtti. Ayrıca yaptığı açıklamada Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'a teşekkür eden Milli Eğitim Bakanı Selçuk " Bu dönem inşallah 20 bin ek atama daha gelecek, yani 20 bini ilan etmiştik, bir 20 bin daha gelecek. Bunların zaten belli dönemleri var. Süreç başlatılacak ve uygun dönemde, bu yıl içinde tekrar bir 20 bin daha atama olacak."Dedi.

EK ATAMALAR NE ZAMAN YAPILACAK?

Üniversiteyi bitiren öğrencilerin beklenti içinde olduğunu belirten Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk bu beklentileri karşılamak için yoğun çaba sarf ettiklerini dile getirdi. 2020 MEB öğretmen atama planlamasının normalde 20 bin olduğuna dikkat çeken Bakan Selçuk buna ek olarak 20 bin öğretmen atamasının da tamamlanacağını ekledi. Açıklamasının devamında atamaların ne zaman gerçekleştirileceği sorusuna ''Burada bir şubat dönemi vardır, bir de daha sonraki, okullar açılmadan önce yeni bir sezon vardır. Bunu öğretmen adayları çok iyi bilirler. Bu çok uzun zamandır beklenen bir şeydi ve bunu buradan açıklamış olduk." cevabını verdi.

BAŞVURU ŞARTLARI BELLİ OLDU MU?

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'un açıklamasından sonra 20 bin ek öğretmen ataması için başvuru yapacak adaylar araştırmalarını yoğunlaştırdı. Bu dönem yapılacak atamaların başvuru şartları henüz netleşmezken geçtiğimiz dönem yapılan atamaların başvuru şartları şu şekilde:

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48. maddesinde belirtilen genel şartları taşımak

Türk vatandaşı olmak (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşları için Türk vatandaşı olma şartı aranmayacaktır)

Mezun olunan yüksek öğretim programı, Bakanlığın öğretmenliğe atanacakların tespitine ilişkin kararına göre atama yapılacak alana uygun olmak,

Öğretmenliğe kaynak teşkil eden yüksek öğretim programlarından mezun olanların ihtiyacı karşılamadığı alanlara atanacaklar hariç olmak üzere Orta öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans ya da Pedagojik Formasyon Programı/ Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programından birini başarıyla tamamlamak.

Yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olanların, Yüksek öğretim Kurulu Başkanlığınca yüksek öğrenimlerinin ve / veya pedagojik formasyon belgelerinin yurt içindeki yüksek öğretim kurumlarına veya programlarına denkliği kabul edilmiş olmak,

2017 veya 2018 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında atanacağı alan için puan türler (KPSSP10 VE KPSSP121- KPSSP120) itibarıyla 50 ve üzerinde puan almış olmak,

Devlet memurluğundan veya öğretmenlik mesleğinden çıkarılmayı gerektiren bir ceza almamış olmak, 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak çalışmakta iken sözleşmeleri feshedilenler bakımından, başvuru tarihinin son günü itibarıyla bir yıl bekleme süresini tamamlamış olmak.

Kadrolu Öğretmen ile Sözleşmeli Öğretmen Arasındaki Farklar Nelerdir?

Sözleşmeli öğretmenlerde, kadrolu öğretmenlerin sahip olduğu bazı özlük hakları yoktur. Sözleşmeli öğretmenlerin tayin isteme ve atanma yeri gibi seçme şansları bulunmamaktadır; bu sebeple kadro almalarında bölge ile alakalı olarak gecikmeler yaşanabilmektedir. Sözleşmeli öğretmenlerden SSK kesintisi yapılmaktadır, sözleşmeli öğretmenler kadrolu öğretmenlere göre daha az maaş almaktadırlar ve kadroluların aksine maaşlarında sözleşmeli olarak görev yaptıkları süreç içinde görev yaptıkları okullardan tahsil ederler.

Bu durum zaman zaman maaş gecikmeleri yaşamalarına da neden olabilmektedir. Sözleşmeli öğretmenler yönetici, müdür ve müfettiş olmaları ile ilgili herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu sebeple bu mevkilere gelememektedirler. Sözleşmeli öğretmenlerin sözleşmeleri her yıl yenilenmektedir. Sözleşmeli öğretmenlikler de herhangi bir kıdem tazminatı ve kademe ilerlemesi bulunmamaktadır. 10 yıllık sözleşmeli öğretmen ile 1 yıllık sözleşmeli öğretmen aynı haklara ve mevkiye sahiptir. Bu yazımızda sözleşmeli öğretmenlik nedir detaylı olarak anlattık. Ayrıca diğer yazımız üzerinden de sözleşmeli öğretmen nasıl olunur öğrenebilirsiniz.


Sözleşmeli Öğretmen Nedir, Ne Demektir?

Sözleşmeli öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından getirilmiş bir sistemdir. Devlet kadrolarının kontrol altına alınmaya çalışılması ve sürekli olarak öğretmenleri dinamik ve yenilikçi tutmaya çalışan sistemdir. Sözleşmeli öğretmen olarak görev alan kişiler görev süresince öğretmen performans puanı için sürekli olarak çalışmakta ve kendini geliştirmeye çalışmak zorundadır. Bu şekilde düşünce yapısı nedeniyle oldukça iyi bir sistem gibi görülmektedir. Öğretmenlerin kendini tekrarlamasını ve oldukları yerde saymasını engelleyen sürekli olarak kendini geliştiren öğretmenler yetiştirilmesi amaçlanmıştır.