Öğretmenler ve 5.6.7.8.9.10.11.12.sınıflar... MEB'den Nisan ara tatili sonrası yeni karar; 7 gün boyunca tüm dersler iptal!

Milli Eğitim Bakanlığı, uzun süredir beklenen müfredat değişikliğinin ilk adımını attı. Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, öğrencileri heyecanlandıracak bir uygulama hayata geçiriliyor. İşte konu hakkında merak edilenler...

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :30 Mart 2024 , 10:25 Güncelleme Tarihi :31 Mart 2024 , 21:04
Öğretmenler ve 5.6.7.8.9.10.11.12.sınıflar... MEB’den Nisan ara tatili sonrası yeni karar; 7 gün boyunca tüm dersler iptal!

İÇİNDEKİLER

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2. dönem için alınan yeni kararı açıkladı. Buna göre, Türkiye genelindeki 81 ilde ilkokul, ortaokul ve lise seviyesindeki dersler o hafta işlenmeyecek. Peki, hangi günler okullarda ders olmayacak? İşte konu hakkında merak edilenler ve son açıklamalar haberimizde...

2. DÖNEMDE UYGULANACAK

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, ikinci dönemin son haftasını "Etkinlikler Haftası" ilan ettiklerini açıkladı. Bu kapsamda, birinci dönemin sonunda gerçekleştirilen çeşitli etkinliklerin devamı niteliğinde, Haziran ayında ikinci dönemin son haftasında da benzer etkinliklerin organize edilerek öğrencilerin daha verimli bir hafta geçirmesi hedefleniyor.

Her dönemin son haftasını etkinlikler haftası olarak ilan ettiklerini hatırlatan Tekin, "Bu proje kapsamında birinci dönemin sonunda çeşitli etkinlikler organize ettik. İnşallah, haziran ayında ikinci dönemin son haftasında da aynı etkinlikleri organize ederek bu haftayı daha dolu dolu geçirmek istiyoruz. Bu etkinliklerin çocuklarımız üzerindeki sonuçlarını da özellikle görmek istiyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

Bakan Tekin, Mesleki teknik eğitim alanında yeni model çalışmalar yaptıklarını, Türkiye'nin her bölgesinde eğitim alan meslek liselilerin istihdamının kolaylaştırılması için "bölge", "ihtisas", "sektör içi" ve "sektöre entegre" olmak üzere 4 yeni okul programının hayata geçirdiklerini bu doğrultuda illerde de gerekli çalışmaların yapılmasının önemine değindi.

Bakan Tekin'in ardından tüm genel müdürler, bağlı oldukları bakan yardımcıları koordinesinde kendi alanlarıyla ilgili sunum yaparak fikir alışverişinde bulundu. Ayrıca il millî eğitim müdürleri de illerinde karşılaştıkları sorunları ileterek çözüm noktalarını istişare etti.

HAFTADA 1 GÜN DERS YOK

Milli Eğitim Bakanlığı, uzun süredir beklenen müfredat değişikliğinin ilk adımını attı. Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, öğrencileri heyecanlandıracak bir uygulama hayata geçiriliyor. Haftada bir gün okullarda ders işlenmeyecek. İşte konu hakkında merak edilenler...

1. Oyun Günü Uygulaması: Bakan Tekin'in açıklamasına göre, okullarda haftanın bir günü artık "oyun günü" olarak belirlenecek.

Bu özel gün boyunca, dersler yerine öğrencilere oyunlar, grup etkinlikleri ve sosyal faaliyetler için zaman ayrılacak. Böylelikle öğrencilerin sadece akademik değil, sosyal ve duygusal açıdan da gelişmelerine katkı sağlanacak.

2. Öğrenci Motivasyonu ve Kişisel Gelişim: Oyun günü uygulamasının temel hedefi, öğrencilerin okulu daha çok sevmelerini sağlamak ve kişisel gelişimlerini desteklemektir. Bakanlık, bu sayede öğrencilerin sınıf ortamında daha mutlu, motive ve başarılı olacağını düşünüyor.

3. Devamsızlık Yoklaması: Ancak, oyun günlerinin derslerden muaf olması, öğrencilerin tatil yapabilecekleri anlamına gelmiyor. Devamsızlık yoklaması, bu özel günlerde de alınacak ve öğrencilerin sosyal etkinliklere katılımları takip edilecek. Böylece öğrencilerin bu günleri ihmal etmemesi ve sosyal etkileşimlerden faydalanması sağlanacak.

4. Velilerin Soru İşaretleri: Yeni uygulama ile ilgili olarak veliler arasında birçok soru işareti bulunmakta. Özellikle, oyun günlerinin akademik başarı üzerindeki etkisi ve öğrencilerin bu günleri nasıl değerlendirecekleri konuları merak ediliyor. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı, uygulamanın öğrencilerin genel gelişimine olumlu katkılar sağlayacağını ve sürecin titizlikle takip edileceğini belirtiyor.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu adımı, eğitimde sadece akademik başarıya odaklanmanın ötesine geçerek öğrencilerin kişisel, sosyal ve duygusal gelişimine daha fazla önem verilmesini sağlayacak gibi görünüyor. Uygulamanın detayları ve etkileri yakından takip edilmeye devam edilecek.