Okullarda ara tatiller ne zaman? İkinci ara tatil Nisan ayının kaçında? 2020 yaz tatili ne zaman?

İkinci ara tatil için geri sayım başladı. Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu yıl uygulamaya aldığı ara tatillerin ikincisi nisan ayında yapılacak. Milyonlarca öğrenci ikinci ara tatilin hangi gün başlayacağını ve kaç gün olacağını merak ediyor. 2019-2020 eğitim öğretim takvimine göre, merak edilen sorular yanıt buldu. Peki, okullarda ikinci ara tatil ne zaman? Nisan tatili ayın kaçında? Yaz tatili ne zaman? İşte 2019-2020 MEB takvimi...

Okullarda ikinci ara tatil ne zaman? 2019-2020 eğitim öğretim yılının ikinci dönemi 3 Şubat'ta başladı. Milyonlarca öğrenci sınavlara hazırlıklarını sürdürürken, bir yandan da tatil günlerini araştırıyor. Bu yıl itibarıyla uygulamaya giren ara tatillerin ikincisi için heyecanlı bekleyiş devam ediyor. Şubat ayının ortalarına doğru geldiğimiz şu günlerde, ikinci ara tatilin hangi gün başlayacağı konusunda araştırmalar başladı. Peki, okullarda ikinci ara tatil ne zaman yapılacak? Nisan tatili ayın kaçında? Yaz tatili ne zaman? İşte merak edilen soruların yanıtı...

MEB 2019 2020 EĞİTİM ÖĞRETİM TAKVİMİ

Sömestr tatili: Birinci dönem 17 Ocak 2020 tarihinde sona erecek. İkinci dönem 3 Şubat 2020 tarihinde başlayacak.

İkinci ara tatil: 6 - 10 Nisan 2020 tarihleri arasında yaşanacak. 13 Nisan 2020'de eğitim öğretim devam edecek.

Yaz tatili: 2019-2020 eğitim öğretim dönemi 19 Haziran 2020 tarihinde tamamlanacak ve 11 haftalık yaz tatili başlayacak.

2020 LGS YERLEŞTİRMELERİ İÇİN EK KAPASİTE OLUŞTURULDU

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, liseye başlayacak öğrenci sayısındaki artış nedeniyle 2020 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) çalışmalarına erken başladıklarını, gerekli gördükleri durumlarda ek kapasite oluşturduklarını belirterek, "Mart ayı itibarıyla, sınavla ve sınavsız öğrenci alacak okullar ve kapasitelerini belirleme çalışmaları tamamlanmış olacak. Tüm süreç planladığımız gibi ilerliyor. Herhangi bir ciddi kapasite sorunu öngörmüyoruz." dedi.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), LGS kapsamında 2020 yılı ortaöğretim kurumlarına yerleştirme ile ilgili süreci öğrenci sayısındaki artış nedeniyle erken başlatmıştı. Bakan Yardımcısı Mahmut Özer'in başkanlığında il müdürlerine yönelik bölgesel toplantılar yapıldı ve her bir ilin 2020 LGS öğrenci yerleştirmeleri ile ilgili durumları incelendi.

Bu toplantılarda tüm illerde her bir kayıt bölgesinde geçiş yapacak öğrenci sayıları, mevcut okulların kapasiteleri, yapımı devam eden okullar ve yeni yatırımların tamamı değerlendirildi.

2020 LGS kapsamında merkezi sınav puanıyla ve sınavsız öğrenci alacak okulların kontenjanlarının belirlenmesine yönelik iller tarafından yapılan çalışmalar tamamlandı. MEB, her ilde sınavla ve sınavsız öğrenci alacak okullar ve kapasitelerini belirlemeye yönelik çalışmaları mercek altına aldı. Bu kapsamda Bakanlık illerle tek tek toplantı yapmaya başladı. Toplantılara il müdürü ile o ilde LGS çalışmalarını yürüten ekip katılıyor.

Mahmut Özer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2019 LGS kapsamında ortaöğretim kurumlarına yerleştirmelerin başarılı bir şekilde tamamlandığını, bu başarıda ilgili tüm birimler ve il müdürlerin süreci birlikte ve koordineli bir şekilde yönetmesinin önemli rol oynadığını vurguladı.

2020 LGS çalışmalarına öğrenci sayısındaki artış nedeniyle erken başladıklarını hatırlatan Özer, şöyle konuştu:

"81 il müdürümüzle birlikte her bir ile yönelik süreci ayrıntılı bir şekilde değerlendirdik ve iyileştirme yapacağımız alanları belirledik. Tüm illerimizde kayıt alanlarını tek tek masaya yatırdık. Her bir kayıt bölgesinde geçiş yapacak öğrenci sayıları, mevcut okullarımızın kapasiteleri, yapımı devam eden okullarımız ve yeni yatırımların tamamını birlikte değerlendirip bu süreci 2019 yılı yerleştirmelerinde olduğu gibi başarılı bir şekilde yönetecek şekilde planlamalarımızı yaptık.

İller bu ön çalışmalar sonrasında 2020 LGS kapsamında kapasitelerini belirlediler. Şimdi illerle tek tek toplantı yapıyoruz ve gerekli gördüğümüz durumlarda ek kapasite oluşturuyoruz. Özellikle illerimizde deprem önlemi kapsamında yıkılacak veya güçlendirilecek okullarımız varsa ilgili süreci de bu kapsamda detaylı bir şekilde yeniden değerlendiriyoruz. Mart ayı itibarıyla, sınavla ve sınavsız öğrenci alacak okullar ve kapasitelerini belirleme çalışmaları tamamlanmış olacak. Tüm süreç planladığımız gibi ilerliyor. Herhangi bir ciddi kapasite sorunu öngörmüyoruz."

MEB Bakan Yardımcısı Mahmut Özer başkanlığında yapılan toplantılara, Ortaöğretim Genel Müdürü Cengiz Mete, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Kemal Varın Numanoğlu, Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz, Temel Eğitim Genel Müdürü Cem Gençoğlu, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanı Mehmet Fatih Leblebici, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürü Sadri Şensoy, Bilgi İşlem Dairesi Başkanı Özgür Türk, İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanı Umut Gür katılıyor.

MEB MESLEKİ EĞİTİMDE YENİ HEDEFLER İÇİN 61 İLDE LİSELER İNŞA EDECEK

"2020 Yılı Yatırım Programı"na göre, Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) mesleki ve teknik eğitim yatırımları arasında 61 ilde 4 bin 217 derslikli mesleki ve teknik Anadolu lisesi, 7 bin 480 öğrenci kapasiteli öğrenci pansiyonu, 31 spor salonu, 210 yataklı uygulama oteli bulunuyor.

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, bütçeden bu yıl eğitime 11 milyar 49 milyon 400 bin liralık yatırım yapılması öngörülüyor.

Milli Eğitim Bakanlığının, "mesleki eğitim memleket meselesi" ilkesiyle başlattığı reform çalışmaları, 2020 Yatırım Programı'nda geniş yer buldu.

Buna göre, mesleki ve teknik eğitim başlığındaki yatırım projelerine 909 milyon 500 bin lira kaynak aktarması planlanıyor.

Bu kapsamda, 2016'da başlatılan "Yetişkin Eğitimi İçin e-Platformu"na geçen yıl harcanan yaklaşık 9,5 milyon liranın ardından, bu yıl da 3 milyon lira harcanarak projenin tamamlanması hedefleniyor.

Avrupa Birliği (AB) Hibesi kapsamında 2017'den beri yürütülen "Öğretmenlerimizle 2023'e Doğru" projesi için 4 milyon 640 bin liralık hibenin yanında, 2 milyon lira daha harcanarak proje tamamlanacak.

MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ İNŞAATLARI 28 İLDE SÜRECEK

Bakanlık, halk eğitimi merkezi ve mesleki eğitim merkezi inşaatları için de 28 ilde yeni planlama yaptı.

Bu kapsamda 2 atölye binası, 1 çok amaçlı salon, 464 derslikli halk eğitim merkezleri, 36 derslikli mesleki eğitim merkezlerinin yapımının 2022'de tamamlanması bekleniyor. Bu yatırımlar için ayrılan 396 milyon liranın üzerindeki kaynağın, 110 milyon 206 bin liralık kısmı harcandı, bu yıl ise 45 milyon lira harcanması amaçlanıyor.

61 İLDE YENİ İNŞAAT YAPILACAK

Bakanlığın mesleki ve teknik Anadolu lisesi ve çok programlı Anadolu lisesi inşaatları için 61 ilde yürüttüğü planlamalara bu yıl 636 milyon lira harcanması hedefleniyor.

Bu yatırımlar arasında 7 anaokulu, 1 anasınıfı, 154 atölye binası, 1 çok amaçlı salon, 1 konferans salonu, lojman, 4 bin 217 derslikli mesleki ve teknik Anadolu lisesi, 7 bin 480 öğrenci kapasiteli öğrenci pansiyonu, 31 spor salonu, 210 yataklı uygulama oteli bulunuyor. Mesleki eğitim kurumlarına dönüştürülen 25 ildeki 71 atölye inşaatı için geçen yıl yaklaşık 55 milyon lira kaynak ayıran Bakanlık, bu yıl 20 milyon lira harcamayı öngörüyor.

Endüstriyel otomasyon teknolojilerinin Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerine yaygınlaştırılması için de çalışmalarını sürdüren Bakanlık, bu yıl 2 milyon lira kaynak ayırdı.

Uluslararası Beceri ve Robot Yarışmaları için 2,5 milyon lira, Türk Eğitim Sistemi Ulusal Dosyası için 500 bin lira, Mesleki ve Teknik Eğitimde Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Teknoloji Eğitimi için 500 bin liralık hibenin yanında 4 milyon lira ödenek aktarılması planlandı.

Olgunlaşma enstitülerinin kapasitelerinin geliştirilmesi için 2015'te başlatılan çalışmalar bu yıl da sürecek ve 2 milyon lira harcanacak.

Bakanlık ayrıca 19 ilde 1640 yataklı öğretmenevi yapacak. Bunun için geçen yıl harcanan 45 milyon liranın yanında 35 milyon lira daha harcama yapılacak.

Zenginleştirilmiş kütüphaneler (z-kütüphane) için 19 ilde planlama yapan Bakanlık, kütüphanelerin kurulumu için 10 milyon lira ayırdı.

"MESLEKİ EĞİTİMDE TÜM GÖSTERGELERDE OLUMLU DÖNÜŞÜM"

Milli Eğitim Bakanlığı mesleki ve teknik eğitimden sorumlu Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, 2020 yatırım programına ilişkin AA muhabirine değerlendirmede bulundu.

Son 1,5 yılda mesleki ve teknik öğretimi güçlendirmek için çok çeşitli ve önemli projeleri birer birer hayata geçirdiklerini ifade eden Özer, eğitim verilen tüm alanlarda sektör temsilcileri ile çok güçlü, sistematik ve uzun vadeli iş birlikleri kurduklarının altını çizdi.

"Ülkemizin her yerinde mesleki ve teknik eğitimle ilgili olumlu adımlar yaygınlaşmaya başladı ve umutlar da beraberinde arttı." diyen Özer, şunları söyledi:

"Mesleki ve teknik eğitimde öğrenci sayısı yüzde 17, mesleki eğitim merkezlerindeki öğrenci sayısı bir yılda yüzde 62 artarken, mesleki ve teknik eğitim kurumlarında döner sermaye kapsamında yapılan üretimden elde edilen gelirde yüzde 40 artış kaydedildi. Mesleki ve teknik eğitim kurumlarında görev yapan alan ve laboratuvar öğretmenlerinden iş başı ve mesleki gelişim eğitimi alanların sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 700 oranında arttı."

ASELSAN ve İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin yüzde 1'lik dilimden öğrenci aldığını kaydeden Özer, "İlk kez mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarına merkezi sınavla yüzde 1'lik dilimden öğrenci alındı. Mesleki ve teknik eğitimle ilgili 1,5 yıl gibi çok kısa süreli çabalarımız, tüm göstergelerde olumlu dönüşüme yol açtı. İllerimiz, artık mesleki ve teknik eğitimde birbirleri ile yarışmaya ve rekabet etmeye başladı. Sektör temsilcileri her geçen gün mevcut iş birliklerimize yenilerini eklemek istiyor." ifadelerini kullandı.

Bakan Yardımcısı Özer, mesleki ve teknik eğitimdeki bu dinamizmin, gelecek için önemine işaret ederek, "2020 yılı, atılan tohumların yeşermesi ve olumlu gelişmelerin kalıcı kılınması için çok önemli. Bu konuda da tüm arkadaşlarımızla yoğun bir şekilde çalışıyoruz. 2020 yılı bütçemizde de mesleki ve teknik eğitime önemli pay ayırdık. Bu kaynakların miktarı kadar, verimli kullanılması da çok önemli. İnşallah bu yıl mesleki ve teknik eğitim için çok daha verimli bir yıl olacak." diye konuştu.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.