100 bin turist 300 milyon lira para

Dünya Basketbol Şampiyonası'nın ev sahibi Türkiye'nin kasası dolacak. 100 bin turist ile birlikte konaklama, ulaşım, reklam ve bilet gibi gelirler 300 milyon liraya ulaşacak...

2010 Dünya Basketbol Şampiyonası'nın, Türkiye'ye 300 milyon lira gelir getirmesi planlanıyor. 28 Ağustos-12 Eylül tarihlerinde 24 ülkeden basketbol takımının katılımıyla gerçekleşecek şampiyonanın, konaklama, ulaşım, bilet, turist harcamaları, tesis yatırımları, aktiviteler, sponsorluklar, reklamlar ve operasyon kalemlerinde yapılacak ödemelerle yaratacağı ekonominin yaklaşık 300 milyon lira olacağı hesaplanıyor.
KONAKLAMA ANA KALEM
Maçların oynanacağı İstanbul, İzmir, Kayseri ve Ankara'daki otellerin büyük bölümü şimdiden dolarken ve şampiyonayı takip etmek isteyenlerin komşu illere yönlendirilmeye başlandığı belirtiliyor. Sadece İstanbul'da şampiyona nedeniyle 30 bin kişi rezervasyon yaptırdı. Şampiyona maçlarının yapılacağı 4 ile toplam 100 bin turistin gelmesi beklenirken, takımlar, oyuncular, sponsor şirketler, basın ve sporseverler 44 milyon euroluk bir konaklama ekonomisi oluşturuyor. Sadece ABD takımının konaklama harcaması ise 1 milyon euroya. Turist ve kafilelerin 15 milyon euroluk 'sosyal harcama' yapacağı öngörülüyor. 200 bin kişinin izleyeceği tahmin edilen maçlar için, biletlerin yüzde 80'i satıldı. Biletlerden gelecek para ise 8 milyon euroyu buluyor. Sponsor ödemeleri ise 5 milyon euro.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.