Tarladan sofraya yüzde 400 zam

Çiftçi 'ürünüm çürüyor' diye ağlıyor, vatandaş fahiş fiyattan yakınıyor... Tarladan yok pahasına alınan sebze meyve, tezgahta % 400 zamlanıyor

Ramazan ayının Ağustos'a denk gelmesiyle ürün bolluğu yaşanacağını ve ucuz sebze-meyve tüketeceğini düşünen vatandaşın hayal kırıklığı sürüyor. Sıcak havaların sebze-meyveyi yakması bir yana, çiftçilerin tarlada yok pahasına satıldığını söyledikleri ürünlerin, tezgaha gelene kadar yüzde 400'ü bulan artış görmesi dikkat çekiyor. Örneğin üreticinin 50 kuruşa sattığı karpuz perakendede 2-3 liraya kadar çıkıyor. Üreticinin 75 kuruşa alıcı bulamadığı domates market ve pazarlarda 3.5 liraya kadar çıkıyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB), Ağustos ayındaki, üretici ve market arasındaki fiyat farkının yüzde 393'lere ulaştığını, ürün grupları itibarıyla bu oranın yaş sebze-meyvede yüzde 260.7, kurutulmuş ürünlerde yüzde 392.8, baklagillerde yüzde 290.9, pirinçte yüzde 166.4'lere, hayvansal ürünlerde yüzde 203'lere kadar çıktığını açıkladı. Bazı ürün fiyatlarının üreticide artmamasına rağmen market raflarında yükseldiğini açıklayan TZOB, Ağustos'ta marketlerde en çok karpuzun zamlandığını bildirdi. Açıklamada, "Dana etinde marketlerdeki fiyat artışı üreticideki fiyat artışından fazla olmuştur. Şeftalide ise üretici fiyatı düşerken market fiyatı arttı" denildi.

Değişmeyenler

Limon
Kavun
Nohut
Yumurta
Süt
Tavuk eti
Toz şeker
Pirinç

Düşenler (%)

Yeşil mercimek 0.4
Kuru incir 0.7
Kuru fasulye 1.5
Armut 3.7
Havuç 4.4
Fındık 4.5
Kuru üzüm 5.3
Patates 15 Soğan 20.1
Artanlar (%)
Karpuz 100.4
Salatalık 58.3
Yeşil fasulye 50
Sivri biber 30.6
Domates 125.6
Patlıcan 50.8
Şeftali 19.5
Kuru kayısı 17.5
Dana eti 7.1
Elma 16.4
Kuzu eti 5.7
Kır. mercimek 0.7
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.