Atlantik Konseyi tarafından düzenlenen '2. Karadeniz Enerji ve Ekonomi Forumu'nun ikinci gününde konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, İstanbul'dan geçen tanker sayısının yüksekliğine işaret ederek, Boğazlar'dan 170 milyon ton civarında petrol ve ürünlerinin geçtiğini söyledi. Bakan Yıldız, sözlerini şöyle sürdürdü: "Boğazlar'daki geçişleri tabii ki yasaklayamayız ama bir kısım bariyerlerin yükseltileceğini rahatlıkla söyleyebilirim. Alternatif çözüm yolları sunulduktan sonra ancak bunları yapabileceğimizi söylemiştik. Samsun-Adana Ceyhan Petrol Boru Hattı gibi projelerin ciddi bir alternatif yol olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Önümüzdeki süreçte hem ekolojik dengeler itibariyle hem çevre faktörleri itibariyle hem tarihinden hem güzelliğinden hem doğasından kaynaklanan sebepler yüzünden İstanbul ve Çanakkale Boğazları'nın bundan sonra bu kadar rahat geçilememesinin doğru olduğuna inanıyorum. İleriye doğru düşündüğümüzde Samsun-Adana Ceyhan Petrol Boru Hattı gibi projeler de Hazar'da ve Karadeniz'de geliştirilecek projelerin bir sübapıdır, bir nefes alma yeridir." Petrol taşıyıcısı firmalara da seslenen Bakan Yıldız, "Firmalar çevreye bizden daha az duyarlı değiller. İstanbul ve Çanakkale Boğazları'na gösterecekleri hassasiyet için şimdiden teşekkür ediyorum'' dedi. Nabucco projesiyle ilgili görüşlerini de açıklayan Yıldız, şunları kaydetti: "Nabucco'nun gerçekleştirileceğine inanıyorum. Bu konuda kaynak ülkelerin de menfaatinin olduğunu açıkça söylemeliyiz."
TÜRK ŞİRKETLERE İHTİYAÇ VAR
Reinhard Mitschek (Nabucco Konsorsiyumu Başkanı):
"Türkiye Nabucco'da basit bir transit yol üstlenmiyor. Proje istihdama da büyük katkılar sağlayacak. Bu kapsamda Türk sanayisi, mühendisleri, hizmet sektörü, danışmanlık ve iletişim alanında Türk şirketlerine ihtiyacımız olacak. Projeye katılım, artan talep doğrusunda genişleyecek. Azerbaycan ve Irak'tan büyük miktarda gaz bekliyoruz."
PETROL İÇİN YENİ YOLLAR ŞART
Paolo Scaroni (ENI CEO'su):
"Avrupa'ya petrolü ulaştıracak alternatif yollar gerekmektedir. Hazar petrolü yeni boru hatlarıyla Avrupa'ya aktarılmalı. Türk Boğazları'ndaki trafiğin yoğunluğu ortada. Samsun-Adana Ceyhan Petrol Boru Hattı Projesi sayesinde Boğazlar'daki tanker trafiği yüzde 50 azalacaktır. Tankerlerin uzun süre beklemelerinden doğan gecikmeler de azalacaktır. Çevre güvenliği de sağlanacaktır."