DAHA DA BÜYÜR
Türkiye'de Unilever için son dönemin en önemli önceliğinin kişisel bakım sektörü olacağını vurgulayan Uzun, Avrupa ülkeleri ile kıyaslandığında Türkiye'de pazarın halen gelişmeye açık olduğunu söyledi. Uzun, Unilever'in cilt bakım markası Vaseline'in Türkiye pazarına girişine ilişkin düzenlenen toplantıda şunları kaydetti: "Kişisel bakım kategorisi 2010'da dünyada yüzde 4, Türkiye'de yüzde 8 büyüdü. Bu büyüme ile kişisel bakım kategorisinin dünyadaki büyüklüğü 520 milyar liraya ulaşırken, cilt bakım kategorisi buradan yüzde 44 pay aldı."
RAKAMLARLA KiŞiSEL BAKIM
2010 dünyadaki büyüme oranı ......................................Yüzde 4
2010 Türkiye'deki büyüm oranı ......................................Yüzde 8
Dünyadaki pazar büyüklüğü ..................................520 milyar TL
Türkiye'deki pazar büyüklüğü ................................2.5 milyar TL
Türkiye el ve vücut bakım ürünleri pazarı ..........127 milyon TL
Türkiye cilt bakım ürünleri pazarı ........................745 milyon TL
Türkiye'de kişi başı yıllık el-cilt bakım ürün harcaması ..1.7 TL