KATKISI BÜYÜK OLACAK
Daha önce sezonluk ürünlerin yüzde 30'a varan indirimler ile satılacağı açıklanmıştı; ancak bazı markalar bu oranı katladı. Yeni sezon ürünlerde yüzde 50'ye varan oranlarda indirimler yapacak olan markalar, bu festivalden çok umutlu. Festival hakkında bilgi vermek için eş başkanlar Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Yılmaz Yılmaz, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hakan Kodal, Ekonomi Gazetecileri Derneği üyeleri ile bir araya geldi. Festivalin İstanbul'un perakende ticaretine 500 milyon dolarlık bir katkı sağlayacağını ifade eden Yılmaz, "Bu tarihlerde hamursuz, paskalya ve nevruz tatili nedeniyle İstanbul'a gelen 750 bin turiste 50 bin kişi daha eklenecek" dedi. Hakan Kodal ise, "Hedefimiz halkımız etkinliklerden yararlanırken, turistlere para harcatmak. Turist başına düşen 580 dolarlık harcamayı bin doların üzerine çekmeyi planlıyoruz" diye konuştu.
BU AKŞAM EĞLENCE VAR
İstinyepark ve Torium'da gong vuruşu ile festival başlayacak.
Her iki alışveriş merkezinde de müzik, eğlence, ikramlar olacak, vatandaşlara hediye çekleri dağıtılacak.
Torium'daki açılışın sponsorluğunu Turkuvaz Dergi Grubu yapacak. 20.30'da başlayacak açılıştan sonra 21.00'de parti devam edecek. Eğlenceler gece 02.00'ye kadar sürecek. Bu süre içinde vatandaşlar alışverişlerini indirimli olarak yapacak.
40 gün boyunca sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, çocuklara özel oyunlar ve oyuncaklar, müzik etkinlikleri, partiler, yarışmalar, moda gösterileri ve defileler sürecek. Alışveriş merkezleri 23.00'e kadar açık kalacak.
Her Cumartesi İstanbul'un iki yakasında birer AVM nöbetçi seçilecek ve gece saat 02.00'ye kadar alışveriş sürecek.
Vitrin tasarım yarışması kapsamında vitrinler halkın beğenisine sunulacak. Oylamaya katılan bir kişi çekilişle Sinpaş'tan daire kazanacak.
Her 40 TL alışveriş için bir çekiliş hakkı verilecek. Çekilişe katılanlar, Renault otomobil kazanma şansını da yakalayacak.
KiM, NE YAPIYOR?
TEKNOSA: Etkinlikler boyunca İstanbul'daki mağazalarında yüzde 50'ye varan indirim sunacak.
STEFANEL: Belli ürünlere yönelik indirim uygulayacak.
ATASAY: 40 gün pırlantalı ürünlerde % 20, altın tasarımlarında % 15 indirim yapacak.
MUDO: Tüm hazırgiyim ürünlerinde 150 TL'lik alışverişlerde 50 TL indirim kampanyası düzenliyor. Ayrıca her hafta farklı bir ürün grubuna yüzde 40'a varan indirim sunacak.
KONYALI SAAT: Tüm markalarda yüzde 20 indirim, 3 taksit yapacak.
DESA: İstanbul mağazalarında 2011 ilkbahar-yaz koleksiyonundan satın alınacak birinci ürüne % 20, ikinci ürüne % 30 indirim sunacak.
SAAT&SAAT: Her saat ve takı markasına % 15 indirim yapacak.
KİĞILI: Belirlenen günlerde 'günün ürünü'nü seçerek ekstra indirim yapacak. Marka ayrıca her 500 TL'lik alışverişe 100 ve her 250 TL'lik alışverişe 50 TL hediye çeki verecek.
COLİN'S: 100 TL'lik alışveriş yapan herkese 20 TL alışveriş çeki hediye.
FLO: İkinci ürün alana % 30 indirim uygulayacak.
BENETTON: 100 TL alışverişe 20 TL hediye çeki kampanyasını özel fiyat avantajlarıyla destekleyecek.
VIAPORT: Kişiye özel styling hizmeti sunacak.
MATRAŞ: Çok özel 40 üründe indirim yapacak.
DAMAT: Markadan alışveriş yapanlar özel dergi fotoğrafları çektirebilecek.
MARKETLER: Migros, Carrefour, Tansaş, Kiler ve Koçtaş, festival süresince yüzde 20'ye varan indirimler uygulayacak.
RESTORANLAR: Anlaşmalı restoran ve kafelerde alışveriş yapılan mağazalardan alınan özel indirim kuponları ile hesaplar daha da düşecek.
DERBi RÖTARI
TÜRK Telekom Arena'da bu akşam oynanacak Galatasaray-Fenerbahçe derbisinden dolayı açılışlar 1 saat ileriye alındı. Mehmet Nane, "Kazanan da kaybeden de stresini ve sevincini festival için açık kalacak dükkanlarda atacak. Böylece, maçın sonucunda kazanan, markalar ve mağazalar olacak" dedi.